Cinnober begär avnotering från Nasdaq First North

Cinnober Financial Technology AB tillkännager idag att bolagets styrelse, på begäran av Nasdaq Technology AB, har lämnat in en begäran om avnotering från Nasdaq First North. Detta med anledning av att Nasdaq Technology AB har påkallat tvångsinlösen av aktier från kvarvarande minoritetsägare i Cinnober Financial Technology AB.

Sista dag för handel i Cinnobers aktier vid Nasdaq First North kommer att meddelas snarast efter att Cinnober erhållit bekräftelse om datum för avnotering från Nasdaq First North.

Kontaktpersoner:
Anna Hallgren
Co-Head of Marketing and Corporate Communications
Cinnober Financial Technology AB
anna.hallgren@cinnober.com

Thomas Bendixen
General Legal Councel
Cinnober Financial Technology AB
thomas.bendixen@cinnober.com

Cinnober Financial Technology, som nu är en del av Nasdaq, omfattar de tre dotterbolagen Cinnober, Simplitium och Minium. Koncernen utvecklar affärskritiska systemlösningar för börshandel, riskhantering och andra finansiella tjänster. Målgruppen för bolagets kärnverksamhet består främst av internationella börser, clearinghus, banker och mäklarhus.

Bolagets leveranser baseras främst på den egenutvecklade plattformen TRADExpress och möter extrema krav gällande transaktionsvolymer, snabbhet och flexibilitet. Bland Cinnobers kunder finns aktörer som Australian Securities Exchange, B3, Bitstamp, Dubai Gold & Commodities Exchange, Euronext, Japan Exchange Group, Johannesburg Stock Exchange, London Metal Exchange, LME Clear, OCC och Stock Exchange of Thailand.

För ytterligare information, se https://group.cinnober.com.

Cinnober är listat på First North i Stockholm, med FNCA som Certified Advisor (info@fnca.se, tel: +46 8 528 00 399).