Rapport från Cinnobers extra bolagsstämma den 13 mars 2017: godkännande av riktad nyemission

Cinnober Financial Technology AB (publ) höll på måndagen den 13 mars 2017 en extra bolagsstämma under ordförandeskap av advokat Thomas Nygren. Stämman fattade beslut om att godkänna den riktade nyemission av aktier till ett begränsat antal på förhand vidtalade institutionella investerare som styrelsen beslutat om och som pressmeddelats den 23 februari 2017.

Genom den riktade nyemissionen emitteras 692 307 aktier i bolaget, medförande en ökning av aktiekapitalet med 692 307 kronor. Aktierna emitteras till en teckningskurs om 260 kronor och bolaget tillförs således cirka 180 000 000 kronor före avdrag för emissionskostnader.

Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att bredda bolagets institutionella ägarbas samt tillvarata möjligheten att på fördelaktiva villkor skyndsamt säkra finansiering till utvecklingen det dotterbolag som är verksamt med realtidsclearing för banker.

För ytterligare information om emissionen hänvisas till det pressmeddelande som gick ut den 23 februari 2017.

Veronica Augustsson
Vd
Cinnober Financial Technology AB
08-503 047 00