Clas Ohlson fortsätter växa i Oslo-regionen – ny butik öppen

I dag kl 10 öppnade Clas Ohlsons nya butik i Kolbotn strax söder om Oslo. Öppningen har varit efterlängtad i området.

- Det känns väldigt glädjande att fortsätta växa i- och kring Oslo. Vi märker också att vi har varit väldigt efterlängtade. Det är många som sagt att de gläder sig åt öppningen och att vi behövs eftersom det inte finns några liknande butiker i närheten, säger Rune Johansen, Country Operations Manager.

Den nya butiken har en butiksyta på 853 kvadratmeter och ligger i köpcentret Kolbotn Torg som ligger intill Kolbotn station och har omkring 50 butiker.

- Kolbotn har utvecklats mycket de senaste åren och är en viktig knutpunkt. Butikens läge gör att boende i området snabbt och enkelt får tillgång till ett prisvärt och brett sortiment för hemmafixet, säger Rune Johansen.

Butiksöppningen är Clas Ohlsons fjärde öppning i år. I dagsläget är ytterligare nio etableringar klara.

Framtida butiksetableringar

Halmstad, Hallarna – planerad invigning mars 2024
Sundsvall, In-Gallerian – planerad invigning april 2024
Falkenberg, Gallerian Stortorget – planerad invigning april 2024