• Clavister/

Canon IT Solutions och Clavister stärker sitt partnerskap ytterligare när Canon IT Solutions lägger en order på 1,6 MSEK

Clavister har mottagit ytterligare en order från Canon IT Solutions i Japan, vilken uppgår till 1,6 MSEK

Clavister (Nasdaq: CLAV), en ledande leverantör av högpresterande säkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk meddelar idag att Canon IT Solutions Inc., ett helägt dotterbolag till Canon Marketing Japan (Canon MJ) Group har lagt ytterligare en order till Clavister den 30 juni 2017, vilken totalt uppgick till 1,6 MSEK. Leverans av ordern är planerad till juli.

Ordern gäller Clavisters Eagle-serie, en av två Clavister-produktserier som Canon IT Solutions marknadsför i Japan.

John Vestberg, Clavister VD kommenterar: "Det har gått nästan två år sedan Clavister och Canon IT Solutions inledde sitt partnerskap. Inledande utrullningsproblem har adresserats och den prognostiserade försäljningsutvecklingen för den japanska marknaden består. Clavister förutspår en acceleration av försäljningen för att öka marknadsandelen i Japan i samarbete med Canon IT Solutions. "

För mer information kontaktas:
Peter Dahlander, IR
peter.dahlander@clavister.com

Denna information är sådan information som Clavister Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 juni 2017 kl. 11.00.

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har 5 921 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Snabbfakta

Citat