Canon IT Solutions utökar sitt sortiment med fler brandväggsmodeller från Clavister

Canon meddelar i ett pressmeddelande från den 20 april 2016, att man i samband med den internationella IT-mässan, Information Security EXPO i Tokyo påbörjar försäljningen av Clavisters Medium Enterprise brandväggar W20 och W30, den 11 maj 2016

Canon IT Solutions Inc., ett företag inom Canon Marketing Japan Group skriver i ett pressmeddelande från den 20 april att man utökar sitt sortiment från Clavister att innefatta två nya brandväggar W20 och W30, båda ämnade för Medium Enterprise-marknaden. Canon introducerade tidigare Clavister E80, ämnad för mindre företag, för den Japanska marknaden i slutet av 2015.

Lanseringen kommer att ske i samband med den internationella IT–mässan, Information Security EXPO som går av stapeln i Tokyo mellan den 11 och 13 maj 2016.

Canon IT Solutions är ett helägt dotterbolag till Canon Marketing Japan Group som med sina 26.000 anställda över hela världen och är en av de mest inflytelserika system-integratörerna av IT-tjänster på den japanska marknaden. Canon ökar snabbt sina ansträngningar att befästa sin position som en ledande distributör av säkerhetslösningar.

Clavisters lösningar sträcker sig från instegsmodeller av nästa generations brandvägg (NGFW) i desktopformat till Virtual Series Gateways som möjliggör stora dataflödesvolymer och ger upp till sex niors (99,9999 %) tillgänglighet för carrier grade-säkerhet i de mest krävande nätverksmiljöerna.

För mer information, kontakta gärna:
Peter Dahlander, IR kontakt
46(0) 73 679 67 40
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har 6 100 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.