Clavister Bokslutskommuniké 2014

Starkt momentum...

Den positiva utvecklingen från tidigare kvartal har fortsatt under fjärde kvartalet. Intresset kring frågor rörande integritet och it-säkerhet är starkt. Satsningen på OEM licensiering, där Clavisters produktteknologi passar utmärkt, har resulterat i nya samarbetsavtal med hög potential för framtiden

Flera affärer med hög profil har erhållits såsom Skid-VM i Falun, Svenska Hockey Ligan, en global leverantör av militär kommunikationsteknik samt en större sydostasiatisk telecom-operatör.

Upphandling och villkor för lånefinansiering på plats, för att täcka bolagets finansieringsbehov. Avtal förväntas vara signat under mars.

Goda förutsättningar finns för fortsatt god tillväxt och förbättring av marginalen under 2015.

Kvartalet i korthet

Omsättningen ökade med 91% under fjärde kvartalet

• Intäkterna ökade under fjärde kvartalet med 91% till 22,2 MSEK (11,6)

• Bruttoresultatet ökade under fjärde kvartalet med 254% till 16,8 MSEK (4,7)

• Resultat efter skatt uppgick under fjärde kvartalet till -13,5 MSEK (-17,7)

• Likvida medel uppgick vid periodens slut till 11,7 MSEK (44,5)

Örnsköldsvik, den 2 mars 2015

Rapporten kan hämtas i sin helhet här

Denna rapport har inte varit föremål för granskning av bolagets revisor.

För mer information, kontakta gärna:
Peter Dahlander, IR kontakt
46(0) 73 679 67 40
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Bolaget erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av molnlösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Clavister har fått utmärkelsen ”Product Quality Leadership Award” av det välrenommerade analytikerföretaget Frost & Sullivan. Clavister startade 1997 i Örnsköldsvik och har sedan dess växt till en världsomspännande leverantör av säkerhetslösningar med 16 kontor i tio länder. Clavisters aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet CLAV och har cirka 5 400 aktieägareRemium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Mer information finns på www.clavister.com. .