Clavister erhåller betydande order på sin virtuella säkerhetslösning

Örnsköldsvik, 13 juni 2019 – Clavister, en ledande leverantör av högpresterande cybersäkerhetslösningar, meddelar att företaget erhållit en betydande order för sin virtuella lösning för kommunikationsleverantörer (CSP). Ordervärdet uppgår till cirka 4 miljoner kronor och är ett resultat av det strategiska arbete som Clavister gjort för att bredda antalet kund- och partnersamarbeten de senaste åren.

Lösningen kommer att användas inom ramen för området kritisk infrastruktur, som Clavister har identifierat som ett affärssegment där det finns en stor potential för företagets lösningar. Slutkunden är en statlig mobiloperatör vars tjänster används av offentlig förvaltning och brottsbekämpande organ, vilket gör ordern extra prestigefull.

– Det är med stor tillfredsställelse vi tillkännager den här betydande beställningen, som är ett bevis på kvaliteten i vår marknadsledande cybersäkerhetsplattform anpassad för kommunikationsleverantörer. Vår teknik har använts inom myndigheter och brottsbekämpande organ i åratal och det nya uppdraget visar hur vi utvecklat vår kompetens mot nya användningsområden. Det ger nytt bränsle till våra tillväxtambitioner inom detta segment, säger John Vestberg, vd för Clavister.

För mer information om Clavisters virtuella säkerhetsplattform,se

För mer information:
Sam Coleman
Marketing and Corporate Communications Manager
sam.coleman@clavister.com

Clavister är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhetslösningar med mer än 20 års erfarenhet i branschen. Clavister har sitt huvudkontor i Sverige men kunder i fler än 150 länder – allt från myndigheter, företag och tjänsteleverantörer. Clavister erbjuder unika säkerhetslösningar för att skydda digitala tillgångar och säkerställa kontinuitet i verksamheten. Clavister Holding AB (CLAV) är noterat på NASDAQ First North.