Clavister erhåller ny CSP-order från amerikansk mobiloperatör

Örnsköldsvik, Sverige, 5:e februari  2020. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande cybersäkerhets-lösningar, har erhållit en inital order värd cirka tre miljoner kronor avseende säkerhetsprodukter till en amerikansk mobiloperatör. Ordern säkrades tillsammans med en av världens största leverantörer av mobil infrastruktur, och innebär att Clavister nu når operatörsmarknaden genom två av de tre dominerande infrastrukturaktörerna.

Mobiloperatören har valt Clavister som leverantör för ett projekt i tre etapper. Den initiala ordern avser leverans av Clavisters NetWall-produkter för säkerhet i operatörens datacenter under första kvartalet 2020. Under den andra och tredje etappen av projektet avser kunden att implementera Clavisters virtualiserade säkerhetslösning, vilken erbjuder högpresterande och skalbar cybersäkerhet i det s.k. “mobile core”-nätet. Den fullständiga implementeringen sträcker sig över flera år och skapar dessutom möjligheter för Clavister att introducera tilläggstjänster och ytterligare produkter till lösningen.

“Vi är stolta över att ännu en gång få förtroendet att leverera kritiska säkerhetskomponenter till morgondagens mobilnät. Detta är ett bra bevis för prestandan och kvaliteten på våra lösningar”, säger JohnVestberg, VD och koncernchef på Clavister. “Under det senaste året har den nya 5G-tekniken gjort stora landvinningar, framförallt i form av många s.k. ‘design wins’ på radiosidan. Vi ser med tillförsikt fram emot när dessa 5G-affärer expanderas och kompletteras med 5G-baserade ‘mobile core’-nät. Det är i det sammanhanget opertörerna får stora skalfördelar med vår virtualiserade säkerhetslösning”, avslutar Vestberg.

Vill du läsa mer om Clavisters lösningar för mobiloperatörer? Klicka här.

Sam Coleman
Global Communications Manager
sam.coleman@clavister.com

Clavister är sedan mer än 20 år en ledande europeisk cybersecurityleverantör med säte i Sverige. Bolaget har kunder i mer än 150 länder inom områdena communication service providers (CSP), managed security service providers (MSSP), samt inom publik och privat sektor. Aktien, Clavister Holding AB, är noterad på Nasdaq First North.