Clavister erhåller order för japanska datacenter

Örnsköldsvik, Sverige, 17:e mars, 2020. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande cybersäkerhets-lösningar meddelar att man har erhållit en order från en japansk partner till ett värde av 3 till 4 MSEK. Slutgiltigt belopp beror på val av produktoptioner. Ordern avser ett flertal Clavister NetWall-produkter, som kommer att användas för att säkra nätverksinfrastrukturen i ett antal japanska datacenter.

“Ordern kommer från en av våra mest dedikerade japanska kunder, som använder Clavister för en mängd olika användningsområden inom den infrastruktur de bygger och underhåller. Tack vare vår nära relation ger de oss förtroendet att åter igen utöka sitt samarbete med Clavister, vilket vi givetvis är tacksamma för”, säger John Vestberg, koncernchef och VD för Clavister.

Vill du läsa mer om Clavisters lösningar för datacenters? Klicka här.

Sam Coleman
Global Communications Manager
sam.coleman@clavister.com

Clavister är sedan mer än 20 år en ledande europeisk cybersecurityleverantör med säte i Sverige. Bolaget har kunder i mer än 150 länder inom områdena communication service providers (CSP), managed security service providers (MSSP), samt inom publik och privat sektor. Aktien, Clavister Holding AB, är noterad på Nasdaq First North.