Clavister erhåller order värd 11 MSEK för brandväggsprodukter till molntjänst

Örnsköldsvik, 2 oktober 2020. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande säkerhetslösningar, har erhållit en order från säkerhetsleverantören ContentKeeper på brandväggsprodukter uppgående till 11 MSEK.

ContentKeeper, med huvudkontor i Canberra, Australien, och med sin amerikanska verksamhet utgående från Anaheim, Kalifornien, levererar säkerhetslösningar för stora bolag, skolor och myndighetskunder.
Som en del av ContentKeepers 3:e generations molntjänst för säkerhet som nu rullas ut i Dallas, Los Angeles och Canberra, integreras Clavisters högpresterande brandväggsprodukt, Clavister NetShield, som ett skalskydd för att skydda driftskritiska molnkunder.

“Efter en tid av teknisk utvärdering och integrationsarbete är vi glada att vår produkt valdes för att nyttjas i en molnmiljö som ställer väldigt höga krav på både säkerhet och prestanda. Vi uppskattar vårt tekniska samarbete med ContentKeeper och deras noggranna arbete i sin uppbyggnad av den nya molnsäkerhetstjänsten som vi nu blir en del av”, kommenterar John Vestberg, VD för Clavister.

“Vi är nöjda att kunna expandera vår 3:e generations molntjänst med integrationen av Clavisters högpresterande brandväggsteknologi och få utväxling av vårt tekniska samarbete med Clavister”, summerar Mark Riley, Chief Technology Officer hos ContentKeeper.

För att läsa mer om Clavisters NetShield-produkt, klicka här

For mer information, kontakta:
Sam Coleman
Global Communications Manager
sam.coleman@clavister.com

Clavister är sedan mer än 20 år en ledande europeisk cybersecurityleverantör med säte i Sverige. Bolaget har kunder i mer än 150 länder inom områdena communication service providers (CSP), managed security service providers (MSSP), samt inom publik och privat sektor. Clavister tillhandahåller unika säkerhetslösningar för att skydda deras digitala tillgångar och säkra kontinuitet i företaget. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på Nasdaq First North Growth Markets. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Advisor; 08-528 00 399, e-post: info@fnca.se. För mer information om Clavister, besök: www.clavister.com

Om ContentKeeper Technologies
ContentKeeper Technologies fokuserar på skalbara och driftsäkra säkerhetslösningar i form av molntjänster och nätverksprodukter för att hjälpa sina kunder att övervaka, kontrollera och säkra sina digitala resurser. Genom sin unika, patenterade teknologi ”Closed Loop Collaborative Filtering (TM)”, är ContentKeepers lösning för innehållsfiltrering det naturliga valet för stora kunder med komplexa utmaningar. Lösningen bidrar med enkelhet utan att kompromissa med prestanda. Bolaget fortsätter att fokusera sin forskning och utveckling mot att vidareutvecka sin produktportfölj för att upprätthålla sin ledande ställning i området.
För mer information om ContentKeeper Technologies, besök: www.contentkeeper.com