Clavister etablerar italienskt dotterbolag för att driva tillväxt

Tydligare närvaro på en av Europas största säkerhetsmarknader öppnar nya affärsmöjligheter.

ÖRNSKÖLDSVIK, SVERIGE. 2018-06-26. Clavister, ledande inom högpresterande nätverkssäkerhetslösningar, meddelar idag att man etablerar dotterbolag i Italien för att ytterligare stärka bolagets position som en av Europas ledande leverantörer av cybersäkerhet. Etableringen är helt i linje med Clavisters tillväxtstrategi med expansion till geografiska marknader där bolaget har säkrat  en kommersiell bas i form av referenskunder och distributörsnätverk.

"Vi har stora kunder i Italien som exempelvis Danieli Group och CASPUR, samt ett aktivt återförsäljarled. Vi anser att tidpunkten är rätt att skapa ett dotterbolag som gör det möjligt för oss att driva vår nästa tillväxtfas i Italien", menar John Vestberg, VD och koncernchef för Clavister.

Andreas Åsander, försäljningschef för Enterprise-segmentet på Clavister, konstaterar att Clavisters teknik blivit väl mottagen på den italienska marknaden. "Vi har ett antal kunder som har implementerat våra produkter på väldigt innovativa och praktiska sätt. En av våra myndighetskunder, en större skolverksamhet i norra Italien, använder Clavister för att ge lärare möjlighet att tillåta eller blockera åtkomst till WiFi i klassrummet. Ett annat exempel är där några av våra industrikunder använder våra VPN-funktioner för att säkra deras industriella IoT-lösningar. Italien är en oerhört expansiv marknad där vi ser stora möjligheter att skala upp vår affärsverksamhet”, avslutar Åsander.

För mer information eller förfrågningar om mediamaterial kontaktas:
Sam Coleman, Director of Marketing and Corporate Communications
Sam.coleman@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot.