Clavister expanderar med sydostasiatisk mobiloperatör

Örnsköldsvik, 17 september 2020. Clavister, en ledande leverantör av cybersäkerhetslösningar, har fått uppdraget av en sydostasiatisk mobiloperatör att leverera ytterligare funktionalitet till operatörens nätverk.

Den sydostasiatiska mobiloperatören, som nyligen lanserade sin första 5G-tjänst, påbörjade sin utrullning av Clavisters virtualiserade cybersäkerhetslösning förra året. Den initiala installationen var avgränsad till att skydda operatörens styr- och kontrollsystem.

Som ett resultat av den framgångsrika utrullningen har mobiloperatören nu beslutat att utöka Clavisters lösning till att även säkra det så kallade Gi/SGi-gränssnittet mellan operatörens core-nät och det publika internet.
Gi/SGi-gränssnittet är inte bara ett av de mest trafikintensiva gränssnitten i  ett mobilnätverk, utan också en av de mest kritiska punkterna i nätverket som en mobiloperatör behöver säkra.

“Vi är väldigt nöjda att se hur vårt samarbete med denna kund utvecklas, och det förtroende de har för Clavister och vår teknologi”, förklarar Przemek Sienkiewicz, strategichef hos Clavister. ”I och med detta beslut från operatören ersätter vi en hårdvarubaserad lösning från en av de stora nätverksleverantörerna, vilket är ett bra bevis för att vår virtualiserade säkerhetslösning är konkurrenskraftig för moderna mobilnätverk,” avslutar Sienkiewicz.

Läs mer om Clavister och communication Service Providers

För ytterligare information om detta pressmeddelande, vänligen kontakta:
Sam Coleman
Global Communications Manager
sam.coleman@clavister.com

Clavister är sedan mer än 20 år en ledande europeisk cybersecurityleverantör med säte i Sverige. Bolaget har kunder i mer än 150 länder inom områdena communication service providers (CSP), managed security service providers (MSSP), samt inom publik och privat sektor. Clavister tillhandahåller unika säkerhetslösningar för att skydda deras digitala tillgångar och säkra kontinuitet i företaget. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på Nasdaq First North Growth Markets. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Advisor; 08-528 00 399, e-post: info@fnca.se.