Clavister expanderar sin identitetslösning hos betydande Nordisk myndighet

8 juni 2021 – Örnsköldsvik – Clavister, en av Europas ledande leverantörer av högpresterande cybersäkerhetslösningar meddelar idag att en betydande nordisk myndighet skalar upp sin installation av Clavisters identitetslösning, motsvarande ett värde för Clavister om ca 2 MSEK.

“Vi är glada att se att vår installerade bas fortsätter växa inom den offentliga sektorn i Norden", säger John Vestberg, VD för Clavister. "Att Clavisters lösningar används av myndighetskunder i norden, en region som är ledande i att använda digitala identiteter för tjänster till medborgarna, är ett gott betyg för hur våra lösningar tas emot på marknaden", sammanfattar Vestberg.

För mer information om Clavisters identitets-lösning, besökhttps://www.clavister.com/products/identity-and-access-management/

För mer information eller mediakontakt:
Clavister Media Relations
media@clavister.com

Clavister är sedan mer än 20 år en ledande europeisk cybersecurityleverantör med säte i Sverige. Bolaget har kunder i mer än 150 länder inom områdena communication service providers (CSP), managed security service providers (MSSP), samt inom publik och privat sektor.