Clavister förlänger partnerskap med ledande sydostasiatisk telekomoperatör

Clavister (Nasdaq: CLAV ), ledande inom högpresterande nätverks- säkerhetslösningar, har fått förnyat förtroende att leverera affärskritisk infrastruktur till en av Sydostasiens största telekomoperatörer

Som en del av ordern kommer Clavister distribuera sina ”high-end” produkter för att säkra ett brett spektrum av applikationer, inklusive centrala DNS-servrar, VoIP- (Voice-over-IP), Video on demand-tjänster och liknande. Värdet på den totala affären är runt 150 000 USD varav den senaste delen av affären är värd 75 000 USD, med stor potential för ytterligare beställningar i framtiden.

Installationen följer den tidigare framgångsrika migreringen till Clavisters ”high-end” utrustning och kommer att medföra en standardisering av infrastrukturen till Clavister-arkitektur som ger en solid plattform för fortsatt snabb och effektiv tillväxt av verksamheten. Lösningen kommer att bidra till att förhindra storskaliga IT- attacker som till exempel Denial-of-Service attacker (DDoS), likt den som drabbade Telia i december 2014, en attack som allvarligt påverkade hundratusentals kunder under en period av flera dagar.

Jim Carlsson, VD för Clavister säger: " Den här ordern visar att vi kan leverera ”carrier grade” lösningar med hög prestanda och flexibilitet. Vår relation med kunden i landet fortsätter att stärkas och växa, där kunden väljer att distribuera fler av våra lösningar över sitt nätverk. Detta innebär ytterligare möjligheter för oss i framtiden, både med denna specifika teleoperatör men även med andra operatörer i samband med att vi expanderar i den asiatiska regionen . "

Denna senaste affär är en i raden av marknadsframgångar och stärker Clavisters profil i Asien ytterligare. Clavisters tidigare förvärv av Amaranten i Kina är en viktig grund för framtida expansion. Clavister har upplevt betydande framgångar i Asien och Stillahavsområdet, som är den snabbast växande marknaden för Clavister, med organisationer från flera olika branscher som visar stort intresse för bolagets teknik.

För mer information, kontakta gärna:
Peter Dahlander, IR kontakt
46(0)8-545 298 00
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Bolaget erbjuder företag, telekomoperatörer och leverantörer av molnlösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Clavister har fått utmärkelsen ”Product Quality Leadership Award” av det välrenommerade analytikerföretaget Frost & Sullivan. Clavister startade 1997 i Örnsköldsvik och har sedan dess växt till en världsomspännande leverantör av säkerhetslösningar med 16 kontor i tio länder.

Clavister är medlem i Intels Network-builders (networkbuilders.intel.com), ett branschövergripande initiativ som möjliggör för operatörer inom telekom att bygga och hantera affärskritiska infrastrukturer, med lägre kapital- och driftskostnader.

Clavisters aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet CLAV och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Snabbfakta

Citat