Clavister förstärker styrelsen med försäljningsexpert

Kimberly Matenchuk har 15 års erfarenhet av mjukvarubranschen.

Örnsköldsvik, 15 maj 2019. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande cybersäkerhetslösningar, välkomnar Kimberly Matenchuk till sin styrelse. Hon har lång erfarenhet av teknikbranschen efter drygt 15 år i olika försäljningsroller inom såväl Google som GE Digital.

– Kimberlys erfarenhet, särskilt av försäljning av mjukvarulösningar, och hennes breda förståelse för branschen och dess utmaningar, kommer att ha en positiv och stor inverkan på styrelsen, ledningsgruppen och vår strategiska inriktning, säger John Vestberg, vd och koncernchef för Clavister.

Han tillägger:
– Kimberly är en utmärkt rekrytering till vår styrelse, och hennes kunskap om försäljnings- och marknadsstrategi kommer väl till pass som ett komplement till våra övriga styrelsemedlemmars styrkor. Vi ser fram emot hennes bidrag.

Kimberly Matenchuk är för närvarande försäljningschef för General Electric Digital, ett amerikanskt börsnoterat företag som utvecklar och implementerar digital infrastruktur för stora kunder. Hon har också 15 års erfarenhet av global mjukvaruförsäljning (inklusive tio år hos Google), utveckling och genomförande av marknadsstrategier, lansering av nya globala partnerskap samt av att leda försäljningsteam baserade över hela Europa. Hon har en MBA-examen från Cambridge och en Bachelor of Commerce-examen från University of Alberta. Hon bor för närvarande i London.

– Att få bli en del av Clavisters styrelse är en fantastisk möjlighet att få vara med att utveckla ett expansivt, europeiskt mjukvaruföretag med en imponerande potential. Jag ser fram emot nya utmaningar och att kunna bidra med min erfarenhet till företaget, säger Kimberly Matenchuk.

För mer information, se

Sam Coleman
Director of Marketing & Corporate Communications
sam.coleman@clavister.com

Clavister är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhetslösningar med mer än 20 års erfarenhet i branschen. Clavister har sitt huvudkontor i Sverige men kunder i fler än 150 länder – allt från myndigheter, företag och tjänsteleverantörer. Clavister erbjuder unika säkerhetslösningar för att skydda digitala tillgångar och säkerställa kontinuitet i verksamheten. Clavister Holding AB (CLAV) är noterat på NASDAQ First North.