Clavister ingår avtal med IWG värt 2 mEUR

Örnsköldsvik, 6 juli, 2020. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande cybersäkerhetslösningar, meddelar idag att man ingått ett avtal med IWG (International Working Group) värt 2 mEUR. IWG är ett multinationellt företag som tillhandahåller kontorshotell, affärslounger, virtuella kontor, konferensanläggningar och videokonferenslösningar på mer än 3 300 platser i fler än 120 länder. Clavisters erbjudande för distribuerade kontor och distansarbete är en viktig del av Clavisters Elastic Secure SD-WAN-lösning, och adresserar behoven från kunder såsom IWG att leverera säkra anslutningar och flexibelt distansarbete till stora och små företag.

Clavister är en etablerad leverantör till IWG sedan flera år. Inom ramen för samarbetet levererar Clavister säkerhetsprodukter, support- och integrationstjänster för att skapa säkra, automatiserade och helt integrerade nätverkstjänster för IWGs mer än 2,5 miljoner kunder.

Det nya kontraktet, som löper i 36 månader, är dels en förlängning av nuvarande tjänster som Clavister levererar till IWC, och dels en utökning av omfattningen av samarbetet som därmed kompletteras med helt nya verktyg och tjänster.

"Vi är stolta att få förlänga och utöka vårt samarbete med en sådan viktig kund som IWG", kommenterar John Vestberg, koncernchef och VD för Clavister. "Genom vårt mångåriga samarbete med IWG har vi inte bara utvecklat vårt partnerskap, utan även våra produkter och vårt erbjudande. Vi har under dessa år fått förmånen att påvisa hur Clavister tillför värde i IWGs otroligt omfattande och utmanande nätverksmiljö", avslutar Vestberg.

Läs mer om Clavisters Elastic Secure SD-WAN solution här

För ytterligare information om detta pressmeddelande, vänligen kontakta:
Sam Coleman
Global Communications Manager
sam.coleman@clavister.com

Clavister är sedan mer än 20 år en ledande europeisk cybersecurityleverantör med säte i Sverige. Bolaget har kunder i mer än 150 länder inom områdena communication service providers (CSP), managed security service providers (MSSP), samt inom publik och privat sektor. Clavister tillhandahåller unika säkerhetslösningar för att skydda deras digitala tillgångar och säkra kontinuitet i företaget. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på Nasdaq First North Growth Markets.