Clavister inkluderas i Wind Rivers Titanium Cloud Ecosystem

Partnerskapet möjliggör smidigare implementation av Clavisters NFV-baserade*) säkerhetslösningar  för att skydda Mobiloperatörers nätverk och abonnentuppgifter mot cyberattacker

Clavister (Nasdaq: CLAV), ett ledande företag inom högpresterande nätverkssäkerhet, meddelar att man inkluderats i Wind Rivers Titanium Cloud Ecosystem, ett partnerprogram ämnat att påskynda utbyggnaden av lösningar för virtualiserade nätverksfunktioner (NFV).

Genom att utvärdera, validera och integrera sitt mjukvaruerbjudande med Wind River Titanium Server, kommer Clavister som Titanium Cloud Ecosystem partner, att optimera sina lösningar för enklare och snabbare implementering av NFV-baserad säkerhetsinfrastuktur.

Tjänsteleverantörer och TEM kan tryggt välja Clavisters produkter med vetskap om att de har validerats med Titanium Server och är kommersiellt redo för användning i nätverk.

Partnerskapet är en viktig del av Clavisters strategi att leverera NFV-lösningar hos telekomoperatörer och möjliggör ”carrier grade” nätverkssäkerhet inför övergången till NFV och adressera viktiga affärs- och teknik utmaningar.

Detta möjliggör bland annat:

• MEC (Mobile Edge Computing), LTE-Backhaul och Packet Core funktionalitet

• att intäkter skyddas under NFV-migration samt minimering av OPEX genom att fullt ut utnyttja fördelarna med NFV

• snabbare implementering av nya tjänster med tydliga konkurrensfördelar för att vinna marknadsandelar

"Genom att använda Wind River Titanium Server , kan vi nu nå samma prestanda med accelererad Vswitch teknik som tidigare bara var möjligt genom att använda virtuella nätverksfunktioner. Genom att använda Wind Rivers accelererad Vswitch teknik möjliggör en signifikant ökad systemflexibilitet jämfört med att använda virtuella funktioner ", säger James Byström VP Global Sales hos Clavister . "Partnerskapet möjliggör för oss en nedkortning av distributionstiden för våra NFV-säkerhetslösningar till operatörsmarknaden och förstärker vår position inom ”carrier-grade”-nätverkssäkerhet."

"Genom att arbeta med Clavister via vårt Titanium Cloud ekosystemet, kommer vi att kunna erbjuda våra gemensamma kunder validerade ”carrier grade” nätverkssäkerhetslösningar som snabbt kan tillhandahållas", säger Charlie Ashton, Senior Director of Business Development for Networking Solutions på Wind River. "Vårt samarbete gör det möjligt att effektivt utnyttja NFV-nätverkssäkerhet, vilket ger en enorm konkurrensfördel till tjänsteleverantörerna."

Titanium Server är en mjukvarubaserad  ”carrier grade” NFV infrastrukturlösning som är utformad för att möta de stränga kraven inom telekombranschen. Titanium Server bygger på öppna standarder programvara, inklusive carrier grade Wind River Linux, realtids Kernel-based Virtual Machine (KVM), carrier grade plugins för OpenStack®, Data Plane Development Kit (DPDK), och accelererade virtuell växling, alla optimerade för Intel-arkitektur plattformar.

*) https://en.wikipedia.org/wiki/Network_function_virtualization

För mer information, kontakta gärna:
Peter Dahlander, IR kontakt
46(0) 73 679 67 40
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud" lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.