Clavister intensifierar och utökar sitt samarbete med Arrow ECS i Norden

Clavister (Nasdaq: CLAV), verksamt inom högpresterande nätverkssäkerhet, utökar sitt samarbete med Arrow ECS, en av världens största värdeadderande distributörer inom IT-lösningar för företag, rankad 131 på ”Fortune-500” och med en omsättning på 23 miljarder USD, för att adressera den Nordiska marknaden.

Det intensifierade samarbetet innebär en kraftig satsning inom säkerhetsområdet för såväl Clavister´s hårdvarubaserade produkter som Clavister´s virtualiserade lösningar. Clavister kommer att vara en del av ”ArrowSphere”, Arrow’s plattform för molntjänster. En plattform som kopplar ihop ”Service Providers” och återförsäljare på en unik digital marknadsplats .

Jim Carlsson VD för Clavister säger: - Genom det utökade samarbete med Arrow kommer vi att avsevärt bredda vår kontaktyta mot marknaden och därmed nå ett stort antal nya partners och systemintegratörer. Vi har stora förhoppningar på att det utökade samarbetsavtalet.

//Ends

Denna information är sådan information som Clavister AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 augusti 2016 kl.13.00 CET.

Clavister Investor Relationskontakt:

Peter Dahlander
P: +46(0)736 796 740
peter.dahlander@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har 6 111 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Snabbfakta

Clavister (Nasdaq: CLAV), verksamt inom högpresterande nätverkssäkerhet, utökar sitt samarbete med Arrow ECS.

Citat

Jim Carlsson, VD på Clavister