Clavister lanserar innovativ säkerhet för företagens ”endpoints”

Clavisters Endpoint Security Client (ESC) möjliggör för företag att integrera skydd mot  kända och okända hot på ”endpoints”.

Clavister (Nasdaq: CLAV), en ledande leverantör av högpresterande nätverkssäkerhet, har lanserat en ny säkerhetslösning för att skydda stationära och bärbara datorer, Point of Sale-system, IoT-enheter och andra slutanvändarprodukter från de senast kända och okända säkerhetshoten, inklusive Ransomware och phishingattacker.

Clavister Endpoint Security Client utökar skyddet för företagets avancerade säkerhetslösningar att också inkludera slutanvändarenheter. Den nya klientmjukvaran är avsedd att hjälpa organisationer att hantera hundratusentals nya varianter av skadlig kod som dagligen utvecklas för att attackera slutanvändarenheter, stjäla dess data och kryptera filer. Med en samlad intelligens från över 500 millioner globala slutanvändarenheter, i kombination med artificiell intelligens (AI), så kommer Clavister Endpoint Security Client hjälpa organisationer att stoppa Ransomware och andra hot.

Clavister Endpoint Security Client innehåller också ett system för att förhindra dataförskingring som förhindrar att känslig datainformation som kreditkortsnummer och personnummer läcker ut från slutanvändarenheter. Detta kombinerat med Clavister Application Control, som erbjuder organisationer en stram kontroll över vilka applikationer som kan köras från företagets slutanvändarenheter, så skapas ett integrerat globalt ekosystem med mer än 500 miljoner andra slutanvändarenheter. När en enskild klient upptäcker ny skadlig kod delas denna information med alla andra klienter på några minuter.

John Vestberg, CTO och chef för Product Management hos Clavister kommenterar: "Hackare riktar aggressiva attacker mot användarnas enheter med en rad avancerade hot i syfte att sprida smittan till företagens nätverk. Clavister Endpoint Security Client blockerar dessa attacker med hjälp av avancerad antimalware teknik med intelligens från en halv miljard slutanvändarenheter globalt. Lösningen gör det möjligt för företag av alla storlekar och i flera sektorer att skydda sina nätverk mot den ständigt växande antal sofistikerade cyberattacker, från Ransomware till ”zero-day” hot."

Jim Carlsson, Clavister CEO kommenterar: ”Clavister Endpoint Security Client kommer att tillsammans med Clavister MFA (Multi-Factor Autentisering) och Clavisters befintliga erbjudande av nästa generations brandväggar, kunna erbjuda marknaden en totallösning som än bättre svarar upp mot marknadens högt ställda krav. Vi ser positivt på framtiden”

Clavister Endpoint Security Client innehåller en fullfjädrad tvåvägsbrandvägg med intrångsdetektering, antivirus och antimalware med beteendeövervakning, ”zero-day” skydd mot hot, programkontroll, begränsade lägen, brandvägg, manöverorgan, innehållskontroll, anti-phishing, webbfiltrering, och webb- och användarkontroller. Detta ger flera lager av säkerhet för slutanvändarenheter och blockerar det växande utbudet av hot och attacker som riktas mot dem.

En molnbaserad administrationskonsolen gör att kunden snabbt och enkelt kan installera lösningen i varje organisations infrastruktur, med förmågan att effektivt hantera tusentals klienter samtidigt. Det tar också bort behovet av ytterligare hårdvara eller löpande underhåll som förbättrar den totala total kostnaden för ägandet.

Lösningen är utvecklad i partnerskap med Bitdefender, en innovativ leverantör av säkerhetsmjukvarulösningar. Clavister Endpoint Security Client bidrar till att Clavisters produktportfölj, som också inkluderar nästa generations brandväggar, Wireless Access Gateways och virtualiserad Security Gateway för telekommunikationsföretag, erbjuder en total säkerhetslösning för små och stora företag och organisationer. Efterfrågan på klientsäkerhet förväntas växa från $ 8 miljarder 2015 till $ 14 miljarder i slutet av 2020 på en genomsnittlig årlig tillväxttakt på 11% under perioden 2015 till 2020*.

//Ends

* http://www.businesswire.com/news/home/20151014005623/en/Research-Markets-Global-Endpoint-Security-Market-Report

För mer information om lösningen kontaktas:

Andreas Åsander, Product Marketing Manager

andreas.asander@clavister.com

Clavister Investor Relations:

Peter Dahlander, IR person
P:  46(0)736 796 740
peter.dahlander@clavister.com

Denna information är sådan information som Clavister Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 februari 2017 kl. 08.00.

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har 6 034 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Snabbfakta

Citat