Clavister levererar Identitets- och Access-hantering till ännu en svensk kommun

28 april 2021 – Örnsköldsvik – Clavister, en av Europas ledande leverantörer av högpresterande cybersäkerhetslösningar meddelar att ytterligare en svensk kommun har valt Clavisters Identitets- och Access-hanteringslösning. Ordern är initialt värd ca 2 MSEK för Clavister.

"Sverige, tillsammans med övriga nordiska länder, fortsätter att ligga i topp när det gäller digitalisering av den offentliga sektorn. Detta görs särskilt tydligt i EU-kommissionens rapport 'Digital Economy and Society Index (DESI)' för 2020. Denna digitalisering driver ett ökande behov av tillförlitlig identitetshantering", säger John Vestberg, VD för Clavister. "Vi är stolta att kunna välkomna ytterligare en svensk kommun till vår lösning och att kunna stötta kunden i deras digitaliseringsresa", sammanfattar Vestberg.

För mer information, vänligen kontakta;
John Vestberg, President and CEO, ir@clavister.com or +46(0)660-29 92 00

Clavister är sedan mer än 20 år en ledande europeisk cybersecurityleverantör med säte i Sverige. Bolaget har kunder i mer än 150 länder inom områdena communication service providers (CSP), managed security service providers (MSSP), samt inom publik och privat sektor.