• Clavister/

Clavister och Bluecom bygger Sveriges största säkra Wi-Fi-nätverk för utomhusbruk till Skid-VM i Falun 2015

Clavister har i samarbete med den svenska systemintegratören Bluecom valts att leverera nätverk-säkerheten till Skid-VM i Falun 2015.  Under Skid-VM kommer besökare, media, funktionärer samt aktiva att få tillgång till ett av Sveriges största marktäckande Wi-Fi-nätverk för säker kommunikation.

Clavister, ett ledande företag inom högpresterande nätverkssäkerhet för telekom-, moln- och Enterprise-sektorerna har i samarbete med den svenska systemintegratören Bluecom valts att leverera nätverk-säkerheten till Skid-VM i Falun 2015.

Organisationen bakom Skid-VM i Falun 2015, satsar på att maximera publik-upplevelsen med smarta Wi-Fi lösningar och tjänster för de över 200 000 personer som förväntas besöka området under tävlingarna.

Bluecom, har bland annat installerat och driftsatt trådlösa nät i samtliga av Svenska Hockeyligans (SHL) arenor. I samtliga fall säkras kommunikationen av Clavister.

Robert Sjöholm, VD för Bluecom påpekar att de jobbar med noga utvalda leverantörer för att kunna leverera innovativa och högkvalitativa lösningar. ”-Vi valde Clavister för deras produkter, service och stora engagemang för att säkra Wi-Fi och Mobile data off-loading”

Sjöholm fortsätter ”Skid-VM 2015 i Falun är ett evenemang som ställer extremt höga krav på kapacitet och säkerhet och nätverket måste klara de påfrestningar som uppstår då upp emot 30 000 användare per dag kommer nyttja tjänster via Wi-Fi, i den Wi-Fi-lösning som implementeras.

Jan Nahlbom, KAM på Clavister säger ”De speciella kunskaper som Bluecom besitter om arenalösningar borgar för att nätet inte bara blir säkert utan även stabilt och snabbt”

Installationen av nätverket har påbörjats och beräknas vara klart till nyår.

För mer information om lösningen kontakta:

Robert Sjöholm VD Bluecom
robert.sjoholm@bluecom.se

För mer IR information, kontakta gärna:

Peter Dahlander, IR kontakt
+46(0)8-545 298 00
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Bolaget erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av molnlösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Clavister har fått utmärkelsen ”Product Quality Leadership Award” av det välrenommerade analytikerföretaget Frost & Sullivan. Clavister startade 1997 i Örnsköldsvik och har sedan dess växt till en världsomspännande leverantör av säkerhetslösningar med 16 kontor i tio länder. Clavisters aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet CLAV och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Mer information finns på www.clavister.com. .

Snabbfakta

Clavister har har i samarbete med den svenska systemintegratören Bluecom valts att leverera nätverk-säkerheten till Skid-VM i Falun 2015.

Citat

Vi valde Clavister för deras produkter, service och stora engagemang för att säkra Wi-Fi och Mobile data off-loading
Rober Sjöholm, VD, Bluecom AB