Clavister ökar prestandan för 4G / LTE-nät med upp till 500 %

Clavister ökar VPN-prestandan med upp till 500 % för både fysiska och virtuella enheter i sin senaste version av cOS Stream, detta genom att utnyttja Intels Quick Assistteknik.

Clavister ( NASDAQ : CLAV ), ett ledande företag inom högpresterande nätverkssäkerhet, släpper sin senaste version av cOS Stream, ett flerkärnigt säkerhetsoperativsystem, utformat speciellt för telekomleverantörer, som förbättrar prestandan med upp till 500 % jämfört med föregående versioner.

Mätningar gjorda enligt industristandarden RFC 2544 visar att cOS Stream kan vara så mycket som 1000% snabbare i jämförelse med uppgifter hämtade från publikt tillgängliga datablad från konkurrenter.

”Att uppnå 40 Gbps IPSec genomströmningshastighet på en virtuell brandvägg, installerad på en hårdvara med marknadsledande pris/prestanda, är en viktig milstolpe och kommer att ge oss och våra samarbetspartners en unik position på Telekom-marknaden", säger John Vestberg , CTO på Clavister

Sedan 2013 har företaget varit medlem av Intel Network Builders , ett branschöverskridande initiativ för att göra det lättare för leverantörer av molntjänster och telekomföretag att bygga , säkra och hantera Software Defined Networking ( SDN ) samt Virtualiserade infrastruktur lösningar (NFV) , med lägre kapital- och driftskostnader som följd.

Den senaste versionen av Clavister cOS Stream kommer att vara tillgänglig på marknaden från den 21 december 2015.

För mer information, kontakta gärna:
Peter Dahlander, IR kontakt
46(0) 73 679 67 40
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud" lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har cirka 5 800 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Snabbfakta

Clavister ökar VPN-prestandan med upp till 500 % för både fysiska och virtuella enheter i sin senaste version av cOS Stream, detta genom att utnyttja Intels Quick Assistteknik

Citat

John Vestberg, CTO på Clavister