Clavister säkrar avtal med itSoft för att ta sig in på den Kroatiska marknaden

Clavister, ett ledande företag inom högpresterande nätverkssäkerhet för telekom-, moln- och enterprise-sektorerna, har tagit steget in på den Kroatiska marknaden och tillkännager ett partneravtal med itSoft, en ledande internetoperatör och leverantör av tjänster hanterade i molnet, som blir Clavisters första enterprise-partner i landet.

Leverantören av nästa generations brandväggslösningar (NGFW) utser sin första enterprise-partner i Kroatien

Clavister (NASDAQ:CLAV), ett ledande företag inom högpresterande nätverkssäkerhet för telekom-, moln- och enterprise-sektorerna, har tagit steget in på den kroatiska marknaden och tillkännager ett partneravtal med itSoft, en ledande internetoperatör och leverantör av tjänster hanterade i molnet, som blir Clavisters första enterprise-partner i landet.

itSoft erbjuder Clavisters nästa generations virtualiserade brandvägg som en mervärdestjänst till sin kundbas, och tillhandahåller på så vis en säkerhet-som-en-tjänst-lösning som eliminerar behovet av initiala kapitalinvesteringar och möjliggör ett flexibelt tillhandahållande av säkerhetsfunktioner. itSoft kommer även att implementera Clavisters fysiska brandväggslösning för att skydda sitt datacenter som levererar hostade funktionstjänster till alla itSofts kunder.

Tomislav Pojatina, Försäljningschef på itSoft: ”Clavisters avancerade funktioner, deras pålitlighet och deras konkurrenskraftiga priser gör dem till en unik lösning på marknaden. Att bli partner till Clavister är ett utmärkt tillfälle för itSoft att leverera mervärdessäkerhetslösningar och -tjänster till befintliga och nya kunder. Samarbetet med Clavister innebär att vi får en skalbar, robust, central och virtualiserad brandväggstjänst från en enda leverantör, vilket förenklar leveransen för vårt supportteam. Det ger kunderna en skalbar lösning som är enkel att styra och kontrollera.”

itSoft installerar Clavisters nästa generations brandvägg W5 i alla interna och publika VLAN, och låter den fungera som företagets centrala säkerhets-gateway. itSoft kör även Clavisters virtuella brandvägg i sin VMware-baserade molninfrastrukturtjänst för att leverera säkerhet-som-en-tjänst till sina kunder. Detta ger alla kunder full kontroll över sina säkerhetsinställningar, så att de kan anpassa säkerheten för sina individuella behov.

Shinobu Färnlöf, Worldwide Channel Manager på Clavister säger: ”Organisationer går allt mer mot att använda funktions- och molntjänster för att tillgodose sina säkerhetsbehov. Clavister tar vara på denna marknadsförändring, och med itSoft har vi den rätta partnern för att ta oss in på den kroatiska marknaden. Vi drar redan nytta av ett utmärkt samarbete med itSoft, och tack vare deras kunskap och expertis inom integration och molnfunktionstjänster, kommer vi att snabbt kunna utöka vår marknadsnärvaro.”

Clavisters lösningar sträcker sig från E5, en instegsmodell av nästa generations brandvägg (NGFW) i ett desktopformat, till Virtual Series Gateways som möjliggör maximala dataflödesvolymer och ger upp till sex niors (99,9999 %) tillgänglighet för carrier grade-säkerhet i de mest krävande nätverksmiljöerna. Clavister introducerade nyligen ett sortiment av lösningar för att skydda 4G- och LTE-nätverk, som gör det möjligt för mobiloperatörer att skydda sina nätverk mot cyberattacker och dataavlyssning.

Om itSoft

itSoft, en ledande integratör baserad i Jastrebarsko, Kroatien, har levererat virtualiserings-, säkerhets- och datalagringslösningar i över 15 år och är den mest populära IT-outsourcingpartnern för företag i Kroatien. itSoft strävar hela tiden efter att erbjuda de mest prisvärda IT-tjänsterna med IT-lösningar av högsta kvalitet. Företagets goda rykte vad gäller effektivitet och flexibilitet gör att det ständigt expanderar på den kroatiska marknaden, och har erhållit certifieringen ISO 9001:2008 för ”planering och hantering av kunders IT-tjänster”.  http://www.itsoft.hr/

För mer information, kontakta:

Nikolas E Georgii, VP Marketing
46(0)8-545 298 00
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Bolaget erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av molnlösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Clavister har fått utmärkelsen ”Product Quality Leadership Award” av det välrenommerade analytikerföretaget Frost & Sullivan. Clavister startade 1997 i Örnsköldsvik och har sedan dess växt till en världsomspännande leverantör av säkerhetslösningar med 16 kontor i tio länder. Clavisters aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet CLAV och har cirka 5 400 aktieägareRemium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Mer information finns på www.clavister.com. .

Citat

Clavisters avancerade funktioner, deras pålitlighet och deras konkurrenskraftiga priser gör dem till en unik lösning på marknaden. Att bli partner till Clavister är ett utmärkt tillfälle för itSoft att leverera mervärdessäkerhetslösningar och -tjänster till befintliga och nya kunder. Samarbetet med Clavister innebär att vi får en robust, central och virtualiserad brandväggstjänst från en enda leverantör, vilket förenklar leveransen för vårt supportteam. Det ger kunderna en skalbar lösning som är enkel att styra och kontrollera
Tomislav Pojatina, försäljningschef, itSoft