Clavister säkrar kritisk infrastruktur i Japan

Örnsköldsvik, 05 December, 2018. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande cybersäkerhetslösningar, meddelar idag att två stora infrastrukturprojekt i Japan – en järnvägsoperatör och en multisportarena – kommer att använda Clavisters lösningar för att skydda sina trådlösa nätverk.

Den första kunden är en av Japans största järnvägsoperatörer, som nyligen har börjat erbjuda gratis WiFi till sina passagerare. Kunden har inledningsvis köpt tio uppsättningar av Clavisters större “Security Gateway”-produkter, som nu kommer att installeras så att tjänsterna kan startas upp. Den andra fasen av projektet kommer att innefatta Clavisters lösningar som Wi-Fi-säkerhetskomponent. Projektet kommer att använda Clavisters avancerade trafikhanteringsfunktioner för att garantera tjänstekvaliteten i nätverket.

För arenaprojektet kommer Clavisters W50-produkter att användas för att säkra de trådlösa nätverken, samt för autentisering och andra relaterade tjänster.

De nya kunderna har tillkommit i nära samarbete med MIRAIT, Clavisters japanska distributör, och NTTBP, en viktig partner för Clavisters säkerhetsprodukter i Japan.

– Dessa projekt är otroligt spännande att vara inblandade i och vi är mycket stolta över att kunna hjälpa sådana prestigefyllda, välkända och viktiga företag att säkra sina nätverk. Att implementera Clavisters teknik är värdefullt för oss, eftersom vi kan känna oss trygga i att våra kunder och deras gäster får det bästa skyddet som erbjuds på marknaden, säger Koji Aoyama, ansvarig för företagslösningar på MIRAIT.

Toshiya Masuzawa, vd för NTTBP, tillägger:

– Clavister visar återigen att de är överlägsna inom innovation och kundlösningar, vilket är en vinnande kombination.

Clavisters försäljningschef i Japan, Shinobu Färnlöf, instämmer:

– Vi är mycket lyckligt lottade att ha kunder som NTTBP som gärna marknadsför våra produkter till kunder inom premiumsegmentet. Jag är väldigt glad över att ha en sådan nöjd kund, som också hjälper oss att öka vår marknadsandel i Japan.

För mer information om Clavisters WiFi-lösningar, se

För mer information om den här pressreleasen kontaktas:
John Vestberg, President and CEO
john.vestberg@clavister.com

Clavister är sedan mer än 20 år en ledande europeisk cybersecurity- leverantör med säte i Sverige. Bolaget har kunder i mer än 150 länder inom områdena communication service providers (CSP), managed security service providers (MSSP), samt inom publik och privat sektor. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North.