Clavister säkrar upp ett av Asiens största universitet

Sydostasiens största universitet implementerar Clavisters multifaktor-autentiseringslösning för att skydda studenter och fakulteter.

Örnsköldsvik, 28 september 2018. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande cybersäkerhetslösningar, meddelar idag att de via sin thailändska distributör, Blue Zebra, fått i uppdrag att skydda Sydostasiens största universitet med hjälp av sina autentiseringslösningar.

Kunden – ett av Asiens mest respekterade lärosäten – har ett stort utbud av forskningsenheter och -områden som spänner över dussintals fakulteter, högskolor, tiotusentals studenter och nästan 10 000 anställda. Implementeringen kommer att vara ett av de större autentiseringsprojekt som genomförs i Asien.

– Det är verkligen spännande att kunna hjälpa en kund på denna nivå av komplexitet, storlek och betydelse. Universiteten leder vägen när det kommer till innovation, särskilt Sydostasiens största universitet med ett så stort antal studenter. Vi känner oss därför extra hedrade att Clavisters MFA-lösning kan hjälpa deras elever och lärare att skydda sina projekt, förklarar Jutipat Boonsoong, vd för Blue Zebra.

Clavisters lösningar inom identi­tets- och åt­komst­hante­ring (Identity Access Management, IAM) inkluderar multifaktorautentisering (Multi Factor Authentication, MFA), federerade användaridentiteter, inloggning med fingeravtryck och andra lösningar som skapar användaridentiteter för att skydda såväl den enskilde användaren som nätverket i stort.

Detta blir allt viktigare, särskilt som försök till nya phishingattacker görs var 30:e sekund någonstans i världen. Enligt en ny rapport från analysföretaget Javelin Strategy & Research var kostnaden för identitetsbedrägerier under 2017 hela 5,1 miljarder dollar (45 miljarder kronor), tre gånger högre än 2016, och förväntas stiga ytterligare under 2018.

Rick Fong, försäljningschef för Sydostasien på Clavister, tillägger:

– Clavisters åsikt är att IAM och MFA är definitivt rätt väg att gå för att skapa starka nätverk med klientskydd och robusta brandväggar. Vi är väldigt stolta över att Blue Zebra erbjuder våra lösningar till Sydostasiens största universitet och vi hoppas att detta kommer att öka säkerheten i deras viktiga arbete och för deras intressenter.

För mer information om Clavisters lösningar för multifaktorautentisering, se

För mer information om den här pressreleasen kontaktas:
John Vestberg, President and CEO
john.vestberg@clavister.com

Denna information är sådan information som Clavister Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 September, 2018 kl. 10.45 CET.

Clavister är sedan mer än 20 år en ledande europeisk cybersecurity- leverantör med säte i Sverige. Bolaget har kunder i mer än 150 länder inom områdena communication service providers (CSP), managed security service providers (MSSP), samt inom publik och privat sektor. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Advisor. besök www.Clavister.com