Clavister tecknar avtal med ett av Nordens största myndigheter för brottsbekämpning

Örnsköldsvik, 27 november 2018. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande cybersäkerhetslösningar, meddelar idag att de tecknar avtal med en av de största brottsbekämpande myndigheterna i Norden.

Clavister kommer att förse kunden med lösningar för deras säkerhetsinfrastruktur och på så sätt skydda fler än 15 000 anställda och användare. Clavister kommer att leverera stora rackmonterade kluster för brandväggs- och VPN-funktionalitet samt tillhörande konsulttjänster.

– Större kunder inom den offentliga sektorn tillhör ett av våra viktiga kundsegment, och vi är glada att kunna välkomna även den här myndigheten till vår kundportfölj. Vi säkrar nästan 100 svenska kommuner, och dessutom sjukhus, universitet och andra statliga myndigheter över hela Norden. Att kunna addera en brottsbekämpande aktör till vår lista över kunder, och veta att våra lösningar används för att förhindra brott, är verkligen tillfredsställande. Vårt mål är att expandera detta kundsegment framöver, säger Jan Nahlbom, nordisk försäljningschef på Clavister.

För mer information om Clavisters olika branschlösningar, se

För mer information:
John Vestberg
President and CEO, Clavister
john.vestberg@clavister.com

Clavister är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhetslösningar med mer än 20 års erfarenhet i branschen. Clavister har sitt huvudkontor i Sverige men kunder i fler än 150 länder – allt från myndigheter, företag och tjänsteleverantörer. Clavister erbjuder unika säkerhetslösningar för att skydda digitala tillgångar och säkerställa kontinuitet i verksamheten. Clavister Holding AB (CLAV) är noterat på NASDAQ First North.