Clavister tecknar licensavtal med ledande Telecomleverantör (omsändning)

Clavister (Nasdaq:CLAV), meddelar att man tecknat ett licensavtal med en ledande Telecomleverantör, för att leverera mjukvarubaserade säkerhetslösningar för telekommarknaden.

Jim Carlsson, VD på Clavister säger: "Som en del av Clavisters långsiktiga ”go-to-market” strategi är avtalet ett viktigt steg för att vi på sikt ska kunna stärka vår position på denna stora, snabbväxande marknad."

Mer om Clavisters lösningar här: http://www.clavister.com/solutions/

För mer information, kontakta gärna:
Peter Dahlander, IR kontakt
46(0) 73 679 67 40
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud" lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Citat

Jim Carlsson VD