Clavister tecknar strategiskt avtal med Telco Systems

Nytt partnerskap öppnar för lösningsförsäljning till kunder inom segmenten industriell IoT, fordonsindustri och virtualiserade telekomnätverk.

Örnsköldsvik, Sverige. 10 juni, 2019. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande cybersäkerhetslösningar, tillkännager idag att de tecknat ett strategiskt tekniskt avtal med Telco Systems, den ledande leverantören inom innovativa nätverkslösningar.

Som en del av partnerskapet kommer Clavisters virtualiserade säkerhetsplattform att vara tillgänglig på Arm-arkitektur och även integrerad i Telco Systems NFVTime uCPE-lösning.

Clavister kommer via partners att sälja sina Arm-baserade, virtualiserade cybersäkerhetslösningar till nya kunder med behov av säkerhetslösningar för IoT-hårdvara, kommunikationstjänster och för databehandling i fordon.

– Vi fortsätter att utveckla, utöka och diversifiera ekosystemet för Arm Neoverse-plattformarna genom att samarbeta med lösningsleverantörer som Clavister. Att vi får tillgång till Clavisters virtualiserade och Arm-optimerade säkerhetslösning gör att vi blir ett attraktivt alternativ för att säkra upp moln- och nätverksplattformar, säger Kevin Ryan, senior director of software ecosystem development på Arm.

Telco Systems är en ledande amerikansk leverantör av självkonfigu­re­rande uCPE-lösningar. Företagets NFVTime-lösning ger en komplett servicemiljö för snabb lansering av virtuella nätverkstjänster. Den innehåller ett operativsystem för NFVi (virtualiseringsinfrastruktur för nätverksfunktioner), hantering och optimering av standardiserade servrar och ett brett utbud av virtualiserade nätverksfunktioner som hanteras centralt. NFVTimes operativsystem för NFVi kan konvertera all x86- eller Arm-baserad hårdvara till en helt fungerande virtuell nätverksenhet, exempelvis uCPE, MEC Gateway och CORD.

Genom avtalet med Telco Systems kommer Clavisters virtuella cybersäkerhetsplattform att ligga ovanpå operativsystemet i Telco Systems NFVTime-lösning. De två företagen kommer inledningsvis att rikta sitt gemensamma erbjudande mot stora telekombolag som kommunicerat sin strategi för fortsatt nätverksvirtualisering och som har behov av säkerhetslösningar med Arm-stöd.

– Partnerskapet med Clavister kommer att stärka vårt ekosystem och göra det möjligt för våra kunder att erbjuda en bredare och mer omfattande lösning till sina företagsanvändare, säger Ariel Efrati, vd för Telco Systems.

– Vi är väldigt glada vara en del av det här fantastiska partnerskapet, vilket utgör ett viktigt inslag i vår tillväxtstrategi, där vi vill arbeta med alla våra teknikpartners med full potential. Clavisters Arm-baserade säkerhetsplattform kommer att ligga inbäddad i olika virtualiserings-, IoT- och fordonslösningar, medan samarbetet med Telco Systems även kommer att stärka vår förmåga att genomföra vår tillväxtstrategi inom telekomsektorn, säger John Vestberg, vd och koncernchef på Clavister.

Clavister är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhetslösningar med mer än 20 års erfarenhet i branschen. Clavister har sitt huvudkontor i Sverige men kunder i fler än 150 länder – allt från myndigheter till företag och tjänsteleverantörer. Clavister erbjuder unika säkerhetslösningar för att skydda digitala tillgångar och säkerställa kontinuitet i verksamheten. Clavister Holding AB (CLAV) är noterat på NASDAQ First North.

Om Telco Systems
Telco Systems tillhandahåller en ledande portfölj av Carrier Ethernet, MPLS-, aggregerings-, NFV- och uCPE-lösningar, vilket ger tjänsteleverantörer möjlighet att skapa intelligenta och driftssäkra nätverk. Telco Systems produktportfölj ger konkreta kundfördelar för operatörer, leverantörer av kritisk infrastruktur och stadsnätsägare. Telco Systems är ett helägt dotterbolag till BATM Advanced Communications (LSE: BVC). För mer information, se www.telco.com.

För mer information:
Sam Coleman