Clavister utser Adrianne Edblad till ny HR-chef

Örnsköldsvik, 8 februari 2019. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande cybersäkerhetslösningar, meddelar idag att de rekryterar HR-experten Adrianne Edblad som ansvarig för “People & Culture”. Hon går även in i Clavisters ledningsgrupp.

Adrianne Edblad, med ursprung i Norge, har en omfattande HR-bakgrund i många år med särskild inriktning mot att bygga förändringskultur i snabbväxande bolag. Utöver kompetens inom traditionell HR har hon även en bred erfarenhet av implementering av förändringsprocesser, 360°-styrning och agil coachning.

Adrianne kommer senast från rollen som HR-chef på Sutherland, där hon ansvarade för att leverera värdeskapande tjänster som speglade bolagets verksamhetsmål.

Dessförinnan hade Adrianne en liknande roll på det globala informationsföretaget Thomson Reuters, där hon implementerade en pan-europeisk ledningsstrategi för distansarbete, olika strategiska och operativa HR-aktiviteter, samt coachning av chefer och anställda.

– När Clavister erbjöd tjänsten insåg jag snabbt att Clavister var ett dynamiskt och hungrigt företag, med passionerade medarbetare som bygger ett framgångsrikt globalt varumärke som de ska ta till nästa nivå. Jag förstod också att jag skulle kunna bidra till och förstärka denna utveckling. Så jag kunde tacka ja utan minsta tvekan. Det är ett mycket intressant företag att komma in i, säger Adrianne Edblad.

John Vestberg, Clavisters vd och koncernchef, är övertygad om att Adrianne Edblad kommer att tillföra rätt kompetens och erfarenhet för att driva förändringsarbete och stärka bolagskulturen.

– Adrianne imponerade på oss med sin insikt om vart vi som företag är på väg och vad vi måste göra för att nå dit mer effektivt. Adrianne har rätt kompetens och kunskap för att leda vår kulturförändring, för att ytterligare engagera våra talangfulla medarbetare så att Clavister kan växa till sin fulla potential. Jag är mycket glad att Adrianne är ombord och redo för resan framåt och vi i bolaget ska göra allt för att hjälpa henne att lyckas.

För mer information om Clavisters ledningsgrupp, se

För mer information:
Sam Coleman
Director of Marketing and Corporate Communications, Clavister
sam.coleman@clavister.com

Clavister är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhetslösningar med mer än 20 års erfarenhet i branschen. Clavister har sitt huvudkontor i Sverige men kunder i fler än 150 länder – allt från myndigheter, företag och tjänsteleverantörer. Clavister erbjuder unika säkerhetslösningar för att skydda digitala tillgångar och säkerställa kontinuitet i verksamheten. Clavister Holding AB (CLAV) är noterat på NASDAQ First North.