Clavister väljer City Networks molnplattform som bas när företaget expanderar sin produktportfölj

Örnsköldsvik, Sverige, 4 mars, 2019. Clavister, en ledande leverantör av cyber-säkerhetslösningar, meddelar att de har valt City Network som leverantör för sin nya molnbaserade produktplattform.

Svenska Clavister, som levererar produkter och tjänster inom cybersäkerhet i hela världen, expanderar sin produktportfölj och som en del av detta kommer delar av företagets säkerhetslösningar erbjudas som en molntjänst. Som bas för att leverera dessa tjänster kommer Clavister använda den publika molntjänsten City Cloud.

– Som en del i att erbjuda våra kunder världsledande cyber-säkerhetslösningar utvärderar vi hela tiden både våra produkter och tjänster, i detta ingår hur vi distribuerar dem till våra kunder. Med City Cloud får vi en plattform som både erbjuder oss flexibiliteten och skalbarheten i form av en molnbaserad it-infrastruktur, samtidigt som vi i City Network får en europeisk partner som delar Clavisters värderingar avseende öppenhet, säkerhet och fokus på innovation, säger John Vestberg, vd för Clavister.

Clavister och City Network har sedan tidigare ett samarbete där City Network använder delar av Clavisters tjänster för att säkra både City Cloud och företagets molntjänst för regulatoriskt utsatta organisationer, Compliant Cloud.

Som en del av partnerskapet kommer City Network att även erbjuda sina kunder att ta del av Clavisters cyber-säkerhetstjänster.

– Alla företag i alla branscher påverkas av digitaliseringen och måste ställa om sina verksamheter för att fortsätta vara konkurrenskraftiga. Genom att använda City Cloud som bas för att leverera sina moln-baserade cyber-säkerhetstjänster har Clavister inte bara kompletterat sin leveransmodell av it-säkerhetstjänster, de har dessutom skapat sig en skalbar och flexibel plattform för sin fortsatta innovation, säger Johan Christenson, vd och grundare av City Network.

Mer information om Clavisters molnbaserade säkerhetstjänster och företagets senaste produkter finns i Calvister InCenter Cloud

För mer information:
Sam Coleman
Director of Marketing and Corporate Communications, Clavister
sam.coleman@clavister.com

Clavister är sedan mer än 20 år en ledande europeisk cybersecurityleverantör med säte i Sverige. Bolaget har kunder i mer än 150 länder inom områdena communication service providers (CSP), managed security service providers (MSSP), samt inom publik och privat sektor. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Advisor.

Om City Network
City Network är en ledande global leverantör av molntjänster för IT-infrastruktur. Företagets molntjänster är alla byggda på den öppna plattformen OpenStack och erbjuds som publikt, privat eller ett compliant moln

City Network är certifierade enligt ISO 9001, 14001, 27001, 27010, 27013, 27015, 27017 och 27018 – internationellt erkända standarder för kvalitetsledningssystem, miljö och informationssäkerhet. Företagets tjänster finns tillgängliga från fler än 20 datacenter i hela världen.

För mer information se www.citycloud.se och www.citynetwork.se.