Delårsrapport för kvartal 2, april-juni 2014

Förbättrad tillväxt - fortsatta investeringar - goda utsikter

Kvartalet i korthet

• Intäkterna ökade under andra kvartalet med 4 % till 13,0 MSEK (12,6)
  • Bruttoresultatet ökade under andra kvartalet med 5 % till 9,2 MSEK (8,8)
  • Periodens resultat uppgick under andra kvartalet till -12,8 MSEK (-12,2)
  • Likvida medel uppgick vid periodens slut till 34,3 MSEK (1,5)

Tillväxten under andra kvartalet förbättrades successivt och förstärktes under juli. Även om vi vill mana till försiktighet att utgå från sommarmånader med måttlig omsättning så kan vi konstatera att omsättningen under perioden maj-juli 2014 ökat med +43% jämfört med samma period året innan.

Örnsköldsvik, den 26 augusti 2014

Denna rapport har inte varit föremål för granskning av bolagets revisor.

För mer information, kontakta gärna:

Peter Dahlander, styrelseledamot: +46 736 79 67 40

Nikolas E Georgii, VP Marketing: +46 733 11 70 20

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Bolaget erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av molnlösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Clavister har fått utmärkelsen ”Product Quality Leadership Award” av det välrenommerade analytikerföretaget Frost & Sullivan. Clavister startade 1997 i Örnsköldsvik och har sedan dess växt till en världsomspännande leverantör av säkerhetslösningar med 16 kontor i tio länder. Clavisters aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet CLAV och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Mer information finns på www.clavister.com. .