Italienska metallindustriföretaget Danieli förstärker sin cybersäkerhet med Clavister

Genom lokala partnern Eyelink investerar Danieli i Clavisters säkerhetslösningar för att skydda sina kritiska processer och infrastruktur.

Örnsköldsvik, Sverige. 12 Januari, 2018. Clavister (CLAV: NASDAQ), ledande leverantör av högpresterande nätverkssäkerhetslösningar, har ingått ett avtal värt 1,7 miljoner kronor med italienska metallindustriföretaget Danieli genom Clavisters partner Eyelink. Uppgraderingen av deras säkerhetsinfrastruktur till de senaste modellerna från Clavister moderniserar och skapar större flexibilitet såväl som högre prestanda. Uppgraderingen möjliggör för Danieli att förhindra de senaste säkerhetshoten och säkerställer kontinuitet i verksamheten.

Den nya lösningen som är baserad på Clavisters senaste generation av brandväggar erbjuder utmärkt prestanda kombinerat med ett brett utbud av säkerhets- och nätverksfunktioner, vilket gör det möjligt för Danieli att stärka sin infrastruktur med färre hårdvaruenheter.

"Danieli fortsätter att vara en uppskattad kund efter mer än 10 års samarbete, ", förklarar Nicola Fort, VD för Eyelink. "De uppskattar den stabila plattform som Clavister erbjuder som inte bara hanterar säkerhetsaspekterna utan även hanterar trafikstyrning med bästa möjliga prestanda", förklarar Fort om orsaken varför Danieli valde Clavister. Utöver detta är den flexibla integrationen med annan nätverksutrustning och de öppna standarder som Clavister erbjuder andra faktorer som Danieli uppskattar.

"Detta förnyade förtroende för Clavister är ett gott exempel på hur bra partners hjälper stora globala företag att skydda sig mot säkerhetshot med våra innovativa lösningar. Att Eyelink behåller kundnöjdheten genom att använda Clavister år efter år är exakt den typ av återkoppling vi strävar efter", säger Andreas Åsander,
Försäljningschef för Global Enterprise Sales.

För mer information om den här pressreleasen kontaktas:
John Vestberg, President and CEO
john.vestberg@clavister.com

Denna information är sådan information som Clavister AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 Januari 2018 kl. 08.00 CET.

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har 6025 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.