Kommuniké från Årsstämma den 18 juni 2014 i Clavister Holding AB

På årsstämman idag den 18 juni 2014 beslutade stämman i enlighet med styrelsens förslag vilket i korthet följer nedan;

• §   Årsstämman beslutade att fastställa resultaträkningen och balansräkningen för koncernen och moderbolaget, samt att årets förlust balanseras i ny räkning.
  • §   Styrelsens ledamöter och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för

räkenskapsåret 2013 av stämman.

• §   Arvode till styrelsen beslutades utgå med 150 000 kr till ordförande och 100 000 kr till övriga styrelseledamöter som inte är anställda i koncernen.
  • §   Antalet styrelseledamöter fastställdes av stämman till sex (6) och styrelsesuppleanter till en (1).
  • §   Stämman beslutade om omval av Torbjörn Nilsson, Hadar Cars, Peter Dahlander, Peter Johansson, Jan Ramkvist och Lars Stanghed.
  • §   Årsstämman beslutade om följande ändringar av bolagsordningen;
    • §   att kallelsetiden för extra bolagsstämma minskar till senast tre veckor
    • §   att förtydliga att de aktieägare som avser att delta i stämman skall anmäla sig senast en (1) vecka före stämman.
    • §   att öka aktiekapitalet från lägst 750 000 till högst 3 000 000 kr och antalet aktier till 7 500 000 och högst 30 000 000 aktier.
  • §   Årsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen att besluta med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt;
    • §   om genomförande av en eller flera nyemissioner av sammanlagt högst 3 200 000 aktier på vardera nominellt 0,10 kr, innebärande en ökning av bolagets aktiekapital med högst 320 000 kr och en utspädning om med högst 20 %
    • §   om emission av teckningsoptioner som ger rätt att teckna högst 250 000 aktier till nyckelpersoner i bolaget.
    • §   om att fatta beslut om emission av konvertibler och att det antal aktier som kan utges efter full konvertering till den initialt bestämda konverteringskursen inte får överstiga 800 000, motsvarande högst 5 % av antalet idag utestående aktier.

Örnsköldsvik den 18 juni 2014
Clavister Holding AB (publ)

För mer information, kontakta:

Nikolas E Georgii, VP Marketing
+46(0)8-545 298 00
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Bolaget erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av molnlösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Clavister har fått utmärkelsen ”Product Quality Leadership Award” av det välrenommerade analytikerföretaget Frost & Sullivan. Clavister startade 1997 i Örnsköldsvik och har sedan dess växt till en världsomspännande leverantör av säkerhetslösningar med 16 kontor i tio länder. Clavisters aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet CLAV och har cirka 5 400 aktieägareRemium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Mer information finns på www.clavister.com. .