Nordeuropeisk blåljusmyndighet säkrar informationen med Clavisters nästa generations brandväggar

En befintlig nordeuropeisk myndighetskund visar Clavister fortsatt förtroende och förlänger sitt avtal med Clavister, en affär värd ca 260,000 EUR

En nordeuropeisk myndighet inom brottsbekämpning har lagt en order till Clavister, för att förnya sin befintliga nästa generations brandväggsinstallation, en affär värd ca 260.000 EUR.

För att skydda sig mot det eskalerande och växande hotet från cyberkriminella, har kunden valt att fortsätta att använda Clavisters lösningar för att skydda sitt nätverk.

Clavister vd Jim Carlsson kommenterade: "Som en del i vår strategi, för fortsatt tillväxt, är vi fast beslutna att behålla och utveckla vår befintliga kundbas. Våra lösningar ger en utmärkt prestanda och robust säkerhet som levererar på de löften vi ger potentiella och befintliga kunder. Genom att möta och överträffa förväntningar kan vi inte bara upprätthålla en stark och konsekvent kundbas som bekräftar vårt erbjudande, men också ge trygghet till andra organisationer som överväger att köpa våra lösningar. "

Clavisters lösningar sträcker sig från instegsmodeller av nästa generations brandvägg (NGFW) i desktopformat till Virtual Series Gateways som möjliggör stora dataflödesvolymer och ger upp till sex niors (99,9999 %) tillgänglighet för carrier grade-säkerhet i de mest krävande nätverksmiljöerna.

För mer information, kontakta gärna:
Peter Dahlander, IR kontakt
46(0) 73 679 67 40
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har 6 100 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Snabbfakta

En nordeuropeisk myndighet inom brottsbekämpning har lagt en order till Clavister, för att förnya sin befintliga nästa generations brandväggs-installation, en affär värd ca 260.000 EUR.

Citat

Jim Carlsson, VD på Clavister