Ny kommersiell order från Nokia för operatör i Latinamerika

Clavister (Nasdaq:CLAV) har erhållit en order för virtuell säkerhet som en del av ett omfattande Nokia-kontrakt gällande utbyggnad och förvaltning av mobilnät för en operatör i Latinamerika. Ordern innebär att ytterligare en mobiloperatör väljer att kommersiellt rulla ut Clavisters lösning för säkerhet i cloud-miljöer. Den nya ordern avser fler funktioner och högre kapacitet än tidigare aviserade ordrar, vilket medför ett högre initialt ordervärde. Ordern avser mjukvarulicenser och supporttjänster för operatörens initiala behov. Därutöver förväntas kapacitetsuppgraderingar i takt med utbyggnad.

Johan Öhman, vd för Clavister kommenterar: “Detta är en tydlig och positiv signal att molnbaserad säkerhet börjar att få fotfäste inom telekommarknaden och att vårt strategiska samarbete med Nokia börjar generera reell avkastning. Det är ännu tidigt i processen, men det faktum att denna order avser en annan geografisk region än tidigare ordrar, visar på en global trend som är väldigt lovande för framtiden.”

//Ends

Clavister Investor Relations kontakt:

Johan Öhman, CEO
P: +46(0)736 796 740
johan.ohman@clavister.com

Denna information är sådan information som Clavister Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 juni 2017 kl. 10.00.

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har 6 034 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor.

Citat

Johan Öhman, VD och koncernchef, Clavister