Ny order på Clavisters virtuella säkerhetslösning

Örnsköldsvik, 28 januari 2019. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande cybersäkerhetslösningar, meddelar idag att en av världens ledande telekomleverantörer väljer Clavisters virtuella säkerhetslösning till i en av sina större operatörskunder.

Ordern visar på ett ökat intresse för denna typ av säkerhetslösningar, ett tecken på att telekomindustrin nu går in i ett viktigt år för uppbyggnaden  av 5G-infrastruktur.

– Den här ordern bekräftar  ytterligare den relation Clavister har med denna telekomleverantör.  Att de väljer våra lösningar stärker vårt samarbete och gemensamma engagemang för att kunna erbjuda den bästa virtuella säkerhetslösningen till operatörsmarknaden. Vi accelererar vårt gemensamma erbjudande och ser fram emot att  skala upp kundbasen i takt med det växande intresset för virtuella miljöer och de första kommersiella lanseringarna av 5G runtom i världen, säger John Vestberg, vd och koncernchef för Clavister.

För mer information om Clavisters lösningar för tjänsteleverantörer, se

För mer information:
John Vestberg
Vd och koncernchef
john.vestberg@clavister.com

Clavister är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhetslösningar med mer än 20 års erfarenhet i branschen. Clavister har sitt huvudkontor i Sverige men kunder i fler än 150 länder – allt från myndigheter, företag och tjänsteleverantörer. Clavister erbjuder unika säkerhetslösningar för att skydda digitala tillgångar och säkerställa kontinuitet i verksamheten. Clavister Holding AB (CLAV) är noterat på NASDAQ First North.