Stämning mot Clavister återkallad

Clavister (Nasdaq: CLAV) meddelar att den stämning som dotterbolaget Clavister AB mottog i december 2014, gällande tolkning av ett avtal nu är återkallad av kärande bekräftat av Ångermanlands Tingsrätt. Vardera parten skall stå för sina respektive kostnader. Beloppet som yrkades var 13,5 MSEK jämte ränta ackumulerat sedan 2008, ett belopp som inte har varit avsatt i bolagets balansräkning men däremot upptaget som ansvarsförbindelse.

//Ends

Clavister Investor Relationskontakt:

Peter Dahlander
P: +46(0)736 796 740
peter.dahlander@clavister.com

Denna information är sådan information som Clavister AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 augusti 2016 kl.15.45 CET.

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North under kortnamnet CLAV och har 6 111 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor