• Climeon/

Climeon godkänns vid ytterligare provkörning till havs med Virgin Voyages och Fincantieri

Climeons Heat Power-moduler har framgångsrikt klarat provkörningen till havs med Virgin Voyages andra fartyg, Valiant Lady.

Climeon har nått en ny milstolpe i samband med att Virgin Voyages andra fartyg, Valiant Lady, inklusive Climeons Heat Power-moduler, framgångsrikt genomfört provkörningen till havs.

- Jag är väldigt glad över att ha nått denna milstolpe och jag är stolt över våra medarbetare som har slutfört installationen ombord på Valiant Lady trots alla utmaningar som pandemin adderat det senaste året, säger Jan Bardell, VD för Climeon.

Climeon har varit ombord på Valiant Lady under den första provturen till sjöss och seglat från Genoa till Marseille och tillbaka. Heat Power-modulerna presterade enligt förväntan och godkändes i driftstesterna till sjöss. Valiant Ladys första kryssningssäsong är planerad till sommaren 2021 då fartyget ska segla i Medelhavet.

Utöver Scarlet Lady och Valiant Lady har Climeon även levererat Heat Power-moduler till Virgin Voyages och Fincantieris tredje fartyg, Resilient Lady, som byggs i Italien just nu. Under våren 2021 levererar Climeon också Heat Power-moduler till det fjärde fartyget Fincantieri bygger åt Virgin Voyages.

Jan Bardell, VD för Climeon
 +46 76-860 84 06