Clinical Laserthermia Systems AB (publ) publicerar årsredovisningen för 2022

Lund, Sverige – Clinical Laserthermia Systems AB (publ) (“CLS” eller “Bolaget”) meddelar idag att årsredovisningen för 2022 har publicerats.

Årsredovisningen på svenska finns tillgänglig på bolagets hemsida www.clinicallaser.se. En engelsk version av årsredovisningen kommer att publiceras på bolagets hemsida i juni.

Under 2022 uppnådde CLS flera viktiga milstolpar och bolaget har i första hand fokuserat på att skapa bra förutsättningar för en accelererad tillväxt och kommersialisering. Det har skett genom att nya partnerskap slutits, att de kliniska studierna framskridit och att framsteg gjorts på det regulatoriska området. Bolaget har även stärkt kommunikationen och varumärkesarbetet i första hand på den amerikanska marknaden som ett led i att bana väg för kommande försäljningsinsatser.

Vi står nu inför en mycket spännande framtid och jag ser fram emot att tillsammans med medarbetare och aktieägare fortsätta bidra till bättre behandling och ökad livskvalitet för cancerdrabbade och patienter med neurologiska sjukdomar,” säger Dan Mogren, VD CLS.

För mer information, vänligen kontakta:

Dan J. Mogren, VD Clinical Laserthermia Systems AB (publ)

Telefon: +46 (0) 70-590 11 40
E-post: dan.mogren@clinicallaser.com

Om CLS

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System, inklusive Thermoguide Workstation och sterilt engångsmaterial, för minimalinvasiv behandling av cancertumörer och läkemedelsresistent epilepsi, enligt regulatoriska godkännanden inom EU respektive USA. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt används i studier för behandling med imILT®, bolagets interstitiella lasertermoterapi för immunstimulerande ablation med potentiell abskopal behandlingseffekt. CLS har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland, USA och marknadsbolag i Singapore. CLS är noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är FNCA Sweden AB, Tel: +46 8 528 00 399. E-mail: info@fnca.se.

Mer information om CLS finns på företagets webbplats: www.clinicallaser.se

Informationen är sådan som CLS är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-05-29 20:00 CET.