Clinical Laserthermia Systems arrangerar Strategy Update-presentation den 15 februari

Lund, Sverige – Clinical Laserthermia Systems AB (publ) (“CLS” eller “Bolaget”) bjuder in investerare, analytiker och media till en Strategy Update-presentation den 15 februari 2023 klockan 13.00-15.00.

CLS Strategy Update är ett hybridevent där deltagare är välkomna att närvara fysiskt på Redeyes kontor (Mäster Samuelsgatan 42, våning 10) i Stockholm eller digitalt.

Dan J. Mogren, VD för CLS, och medlemmar från ledningsgruppen kommer att presentera bolagets strategiska prioriteringar och kommersiella utbyggnad. Presentationerna kommer att hållas på engelska.

Efter presentationerna kommer det att hållas en frågestund som modereras av Redeyes analytiker Gustaf Meyer. De som deltar digitalt kommer ha möjlighet att ställa frågor via webbsändningschatten och kan även skicka frågor i förväg till info@clinicallaser.se.

Anmäl dig för att delta fysiskt här: https://bit.ly/408qGSF. Ingen föranmälan krävs för att kunna se webbsändningen.

Följ webbsändningen här: https://www.redeye.se/events/872234/strategy-update-cls

Webbsändningen kommer att spelas in och publiceras på CLS hemsida, clinicallaser.se.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 februari 2023.

För mer information, vänligen kontakta:

Dan J. Mogren, VD, Clinical Laserthermia Systems AB (publ)

Telefon: +46 (0) 70-590 11 40
E-post: dan.mogren@clinicallaser.com

Om CLS
Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System, inklusive Thermoguide Workstation och sterilt engångsmaterial, för minimalinvasiv behandling av cancertumörer och läkemedelsresistent epilepsi, enligt regulatoriska godkännanden inom EU respektive USA. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt används i studier för behandling med imILT®, bolagets interstitiella lasertermoterapi för immunstimulerande ablation med potentiell abskopal behandlingseffekt. CLS har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland, USA och marknadsbolag i Singapore. CLS är noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är FNCA Sweden AB, Tel: +46 8 528 00399. E-mail: info@fnca.se.

Mer information om CLS finns på företagets webbplats: www.clinicallaser.se