Clinical Laserthermia Systems meddelar att datum för omvandling av interimsaktier bedöms bli den 21 februari 2024

Lund, Sverige – Idag, den 14 februari 2024 meddelar Clinical Laserthermia Systems AB (“CLS” eller “Bolaget”) att 189 182 414 nya B-aktier har registrerats hos Bolagsverket till följd av inlösen av teckningsoptioner av serie TO 6 B (”TO 6 B”).

Omvandling av interimsaktier till ordinarie B-aktier förväntas ske den 21 februari 2024 och beräknas finnas tillgängliga på respektive tecknares depå omkring den 23 februari 2024. Det totala antalet aktier i Bolaget till följd av optionsinlösen av TO 6 B samt riktad nyemission till garantiåtagare i samband med TO 6 B uppgår till 1 570 341 299, varav 600 000 A-aktier och 1 569 741 299 B-aktier, och aktiekapitalet kommer att uppgå till cirka 18 134 146 SEK.

Rådgivare

I samband med inlösen av teckningsoptioner av serie TO 6 B är Sedermera Corporate Finance AB och Redeye AB Joint Lead Managers. Markets & Corporate Law Nordic AB är legal rådgivare och Nordic Issuing AB agerar emissionsinstitut.

För ytterligare information om teckningsoptioner av serie TO 6 B, vänligen kontakta:

Sedermera Corporate Finance AB

E-post: cf@sedermera.se

Hemsida: www.sedermera.se

Redeye AB

Telefon: +46 (0)8 545 013 30

E-post: info@redeye.se

Hemsida: www.redeye.se

För mer information om CLS, vänliga kontakta:

Dan J Mogren, VD Clinical Laserthermia Systems AB (publ)

Telefon: +46 (0) 70-590 11 40

E-post: dan.mogren@clinicallaser.com

Hemsida: www.clinicallaser.se

Om CLS

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System, inklusive Thermoguide Workstation och sterilt engångsmaterial, för minimalinvasiv behandling av cancertumörer och läkemedelsresistent epilepsi, enligt regulatoriska godkännanden inom EU respektive USA. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt används i studier för behandling med imILT®, bolagets interstitiella lasertermoterapi för immunstimulerande ablation med potentiell abskopal behandlingseffekt. CLS har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland, USA och marknadsbolag i Singapore. CLS är noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är FNCA Sweden AB.

Mer information om CLS finns på företagets webbplats: www.clinicallaser.se