Clinical Laserthermia Systems valberedning utsedd

Clinical Laserthermia Systems valberedning inför årsstämman 2022 är utsedd. Valberedningens ledamöter består av Lars-Erik T. Eriksson, Karl-Göran Tranberg samt Hans von Celsing.

Vid årsstämman 2021 beslutades att styrelsens ordförande ska sammankalla en valberedning som består av en ledamot utsedd av var och en av de tre största ägarna i bolaget, tillsammans med styrelsens ordförande. För det fall en ledamot av valberedningen inte längre representerar någon av de tre största ägarna i bolaget får valberedningen entlediga ledamoten. För det fall en ledamot av valberedningen avgår eller entledigas får valberedningen utse en annan representant för de större aktieägarna att ersätta sådan ledamot. Sammansättningen av valberedningen ska offentliggöras senast sex månader före årsstämman 2022. Sammankallande i valberedningen ska vara den ledamot som representerar den till röstetalet största aktieägaren alternativt att man kan enas om att utse en oberoende Ordförande. Valberedningens mandattid löper intill nästkommande valberedning utsetts.

Valberedningen ska förbereda förslag till följande beslut vid årsstämman 2022:

1. ordförande vid stämman,
  2. förslag till val av styrelseledamöter,
  3. förslag till val av styrelseordförande,
  4. förslag till styrelsearvoden med fördelning mellan ordföranden och övriga ledamöter,
  5. förslag till val av bolagets revisorer och ersättning till bolagets revisorer, och
  6. förslag till principer för utseende av valberedning för nästkommande årsstämma.

Baserat på ovanstående har följande personer utsetts till valberedningen inför årsstämman 2022:

Ägarandel per den 30 september 2021

Antal aktier

Aktieägare

Representant

Elano AB

Lars-Erik T. Eriksson, ordförande

KG Tranberg Medical AB

Karl-Göran Tranberg

Hans von Celsing

Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman 2022 samt på bolagets hemsida www.clinicallaser.se.

Förslag från aktieägare till valberedningen kan skickas till: lee@clinicallaser.se senast den 15 maj 2022.

Denna information lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 december 2021, klockan 15:30 CET.

Kontaktinformation:
Lars-Erik T. Eriksson, ordförande i valberedningen, Clinical Laserthermia Systems AB (publ)
Tel +46-(0)702-90 33 00 E-mail: lee@clinicallaser.se

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System, inklusive Thermoguide Workstation och sterilt engångsmaterial, för minimalinvasiv behandling av cancertumörer och läkemedelsresistent epilepsi, enligt regulatoriska godkännanden inom EU respektive USA. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med imILT®, bolagets interstitiella lasertermoterapi med potentiell immunstimulerande effekt. CLS har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland, USA och marknadsbolag i Singapore. CLS är noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är FNCA Sweden AB, Tel: +46 8 528 00 399. E-mail: info@fnca.se.

Mer information om CLS på företagets webbplats: www.clinicallaser.se