CLS deltar i BIO 2017 i San Diego, USA, med stöd från EUs SME Instrument - Overseas Trade Fairs Participation Program

Clinical Laserthermia Systems (CLS) (publ), kommer att delta i BIO International Convention 2017 i San Diego i USA. Ur 10 000 ansökningar har CLS, som ett av femton Europeiska sk ”Champion” bolag, tilldelats projektstöd i form av finansiering och kringtjänster från EUs ”SME Instrument – Overseas Trade Fairs Participation Program”, motsvarande ett värde av cirka 50 000 kronor.

– Tack vare bidraget från EU har vi möjlighet att delta i BIO International Convention, som är ett av världens största B2B möten inom Biotech. För oss är syftet att på ett effektivt sätt komma i kontakt med såväl akademi som kommersiella aktörer inom främst immuno-onkologiområdet, säger Dan Mogren, CCO i CLS. Genom EUs SME Instrument-program öppnas dörrar till evenemang och möten som mindre företag annars har svårt att komma åt, säger Dan Mogren.

CLS utvecklar och marknadsför TRANBERG®|Thermal Therapy System som inkluderar engångsmaterial och metoder för skonsam och säker värmeinducerad behandling av cancertumörer.

BIO International Convention där BIO står för Biotechnology Industry Organization är en stor kongress som täcker en mängd områden så som Life Science, biologi, biovetenskap, läkemedelsforskning, genomik, bioteknisk tillämpning, cellterapi, läkemedelsindustri och läkemedelsproduktion. Konferensen hålls i San Diego, USA, 19 – 21 juni och CLS kommer att finnas med som utställare i SME Instrument – Overseas Trade Fairs monter #5837.

Läs mer om BIO 2017

Denna information är sådan information som Clinical Laserthermia Systems AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 mars 2017 kl 11:00

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System tillsammans med specialdesignat sterilt engångsmaterial för säker, skonsam och effektiv behandling av cancertumörer. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi, imILT®. Bolaget, som har sitt huvudkontor i Lund och ett dotterbolag i Boston, USA. CLS  är noterat på Nasdaq First North under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är Västra Hamnen Corporate Finance.  Mer information på företagets webbplatser: www.clinicallaser.se

Citat

Tack vare bidraget från EU har vi möjlighet att delta i BIO International Convention, som är ett av världens största B2B möten inom Biotech. För oss är syftet att på ett effektivt sätt komma i kontakt med såväl akademi som kommersiella aktörer inom främst immuno-onkologiområdet.
Dan Mogren, CCO på CLS