CLS deltar med bolagspresentation vid MedTech Investing Europe i London, 26-27 november

Clinical Laserthermia Systems AB (publ) kommer att delta vid konferensen 29th MedTech Investing Europe Conference, 26 – 27 november 2019, i London, genom en bolagspresentation med särskilt fokus på strategiska samarbeten, det uppgraderadeTRANBERG®|Laser Thermal Therapy System inklusive Thermoguide, den nya termometrimjukvaran för MR-ledd behandling, samt de lovande resultat inom de kliniska studier som hittills noterats.

– MedTech Investing Europe är en möjlighet för oss att oss att presentera bolaget för potentiella investerare, som har ett uttalat intresse för ny teknik och vad den kan göra för att möte framtidens utmaningar inom hälsa och sjukvård. Vår utökade produktportfölj erbjuder innovativa lösningar för mjukvävnadsbehandling med bildledd laserablation. Vi vänder oss till en växande marknad för minimalinvasiva interventionella behandlingar och vi kommer att fortsätta att utvecklar vårt erbjudande med stöd av strategiska samarbeten, säger Lars-Erik Eriksson, VD i CLS.

Om MedTech Investing Europe Conference
MedTech Investing Europe Conference är ett evenemang för möten mellan entreprenörer och investerare inom healthcare och life science. Konferensen, som är den äldsta inom området, för samman de mest innovativa teknologierna, ledande entreprenörer och en bredd av investerare såsom VCs, angel investors, ledande företag inom hälso- och sjukvård, privata investerare och family offices.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 november 2019  kl 09:00

Clinical Laserthermia Systems AB (publ),utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System tillsammans med specialdesignat sterilt engångsmaterial för säker, skonsam och effektiv behandling av cancertumörer. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi, imILT®. Bolaget har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland och USA. CLS är noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är FNCA Sweden AB, Tel: +46 8 528 00 399. E-mail: info@fnca.se.

Mer information om CLS på företagets webbplats: www.clinicallaser.se.