CLS får ytterligare en order från ledande sjukhus i USA avseende laserapplikatorer av diffusortyp

Clinical Laserthermia Systems (CLS) (publ) har genom sitt dotterbolag, CLS Americas Inc., fått ytterligare en order, avseende TRANBERG®|Laser Applicator Non-cooled av diffusortyp, från det ledande sjukhus i USA, som bolaget sedan 2017 har ett samarbete samt ett leverantörsavtal med. Värdet på den nya ordern uppgår till cirka 110 000 kronor.

-      Vi fortsätter att ha mycket goda relationer med behandlande läkare och med sjukhuset. Deras återkommande beställningar är resultatet av att våra produkter möjliggör effektiv behandling av sjukdom där det tidigare inte fanns några bra alternativ. Vår målsättning är att vidareutveckla och expandera vårt samarbete, säger Dan Mogren, CCO på CLS.

Det amerikanska sjukhuset använder sedan en tid tillbaka regelmässigt TRANBERG®-produkter för MR-bildstyrd fokuserad laserablation av symptomatiska, smärtsamma, icke maligna kärlmissbildningar. Dessa missbildningar kan vara svåra att diagnostisera korrekt och därför varierar uppgifterna om hur vanligt förekommande de är, men siffror från amerikanska rapporter visar på upp till cirka 500 000 nya fall om året.

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System tillsammans med specialdesignat sterilt engångsmaterial för säker, skonsam och effektiv behandling av cancertumörer. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi, imILT®. Bolaget har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland och USA. CLS  är noterat på Nasdaq First North under symbolen CLS B. Certified Adviser: Västra Hamnen Corporate Finance AB, Tel: +46 40 200 250. E-mail: ca@vhcorp.se. Mer information på företagets webbplats: www.clinicallaser.se

Citat

Vi fortsätter att ha mycket goda relationer med behandlande läkare och med sjukhuset. Deras återkommande beställningar är resultatet av att våra produkter möjliggör effektiv behandling av sjukdom där det tidigare inte fanns några bra alternativ. Vår målsättning är att vidareutveckla och expandera vårt samarbete.
Dan Mogren, CCO på CLS