CLS får ytterligare order från ledande sjukhus i USA avseende laserapplikatorer av diffusortyp

Clinical Laserthermia Systems (CLS) (publ) har genom sitt dotterbolag, CLS Americas Inc., fått ytterligare en order, avseende TRANBERG®|Laser ApplicatorNon-cooled, av diffusortyp, från det ledande sjukhus i USA, som bolaget sedan förra året har ett samarbete samt ett leverantörsavtal med. Ordervärdet för den nya ordern uppgår till cirka 110 000 kronor.

Det amerikanska sjukhuset använder idag regelmässigt TRANBERG®-produkter för MR-bildstyrd fokuserad laserablation av symptomatiska, smärtsamma, icke maligna kärlmissbildningar. Dessa missbildningar kan vara svåra att diagnostisera korrekt och därför varierar uppgifterna om hur vanligt förekommande de är, men siffror från amerikanska rapporter visar på upp till cirka 500 000 nya fall om året.

- Det är glädjande att vi fått en repeatorder från sjukhuset och därigenom också fått bekräftat att de regelmässigt nu använder vår icke-kylda diffusorfiber för behandling av kärlmissbildningar. Vi fortsätter att ha mycket goda relationer med behandlande läkare och med sjukhuset, säger Dan Mogren, CCO på CLS.

Denna information är sådan information som Clinical Laserthermia Systems AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 juli 2018 kl 13:30

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System tillsammans med specialdesignat sterilt engångsmaterial för säker, skonsam och effektiv behandling av cancertumörer. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi, imILT®. Bolaget har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland och USA. CLS  är noterat på Nasdaq First North under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är Västra Hamnen Corporate Finance.  Mer information på företagets webbplats: www.clinicallaser.se

Citat

Det är glädjande att vi fått en repeatorder från sjukhuset och därigenom också fått bekräftat att de regelmässigt nu använder vår icke-kylda diffusorfiber för behandling av kärlmissbildningar. Vi fortsätter att ha mycket goda relationer med behandlande läkare och med sjukhuset.
Dan Mogren, CCO