CLS genomför hands-on workshop vid CIRSE i Lissabon, den 22-25 september 2018

Clinical Laserthermia Systems (CLS) (publ), deltar i konferensen CIRSE i Lissabon, Portugal, den 22-25 september. CLS demonstrerar sitt TRANBERG®|Thermal Therapy System för intresserade läkare och annan medicinsk personal i en hands-on workshop.

- Vi ser ett stort värde av att delta i den här typen av workshops, där experter inom interventionell radiologi, i ett utbildande format på nära håll kan få se fördelarna med våra produkter, säger Karin Peterson, Chief Product Officer på CLS. Konferensen ger naturligtvis också tillfälle till att träffa potentiella kunder såväl som befintliga affärskontakter från både Europa och USA, säger Karin Peterson.

TRANBERG®|Thermal Therapy System består av en liten, användarvänlig laserenhet samt specialdesignade instrument och engångsmaterial framtagna för precis, skonsam och effektiv behandling med bolagets egen metod, imILT®, samt med bildguidad fokal laserablation (FLA)

CLS workshop äger rum tisdagen den 25 september, HDT 5, Tumor Ablation  - Cryoablation, laser ablation and irreversible electroporation”, Auditorium 3, kl 9:30 – 11:00 . CLS är sedan några år tillbaka medlemmar i organisationen CIRSE (Cardiovascular and Interventional Radiological Society of Europe) som står bakom konferensen.  Förra årets möte, i Köpenhamn, lockade ca 7000 deltagare från cirka 50 länder, varav ca 30% från Asien och USA. Läs mer på om CIRSE

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System tillsammans med specialdesignat sterilt engångsmaterial för säker, skonsam och effektiv behandling av cancertumörer. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi, imILT®. Bolaget har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland och USA. CLS  är noterat på Nasdaq First North under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är Västra Hamnen Corporate Finance.  Mer information på företagets webbplats: www.clinicallaser.se

Citat

Vi ser ett stort värde av att delta i den här typen av workshops, där experter inom interventionell radiologi, i ett utbildande format på nära håll kan få se fördelarna med våra produkter.
Karin Peterson, CPO