CLS presenterar TRANBERG-systemet, med Thermoguide, för bildledd laserablation och imILT, vid konferenser i Europa under mars och april 2020

Clinical Laserthermia Systems AB (publ) (CLS) kommer att demonstrera TRANBERG®-systemet, inklusive nya termometrimjukvaran Thermoguide, vid Prostate Imaging & Focal Therapy Masterclass, London, UK, den 24-25 april 2020 samt vid årets upplaga av European Conference of Interventional Oncology (ECIO) i Nice, Frankrike, den 26-29 april.

– Masterclass i London är särskilt spännande i år. Dr. Sangeet Gai från Toronto University Hospital kommer att delta, som vår kliniska expert, och dela med sig av sin erfarenhet från den pågående kliniska studien avseende fokal laserbehandling av prostatacancer. Han kommer dels att hålla en presentation, dels att delta vid vår workshop, vilket är mycket glädjande för oss, säger Dan Mogren, COO i CLS.

Även i Sverige kommer CLS att presentera imILT. Den 25 mars 2020 deltar Mats Ekelund, Chief Medical Officer på CLS, i organisationen PALEMAs temadag i Frösundavik, Solna, om alternativa och kompletterande behandlingsmetoder. PALEMA är en organisation som omfattar cancer i pankreas, lever, magsäck och galla. Syftet med tema dagen är att ”ta upp några alternativ som medlemmar har erfarenhet av, höra någras historia och samtidigt föra ett samtal kring behovet av att basera svensk sjukvård på evidens”. Mats Ekelund kommer att tala om imILT och den kunskap och erfarenhet som finns av behandlingsmetoden.

Mer om PI&FTM i London http://ftmasterclass.com/

Mer om ECIO i Nice https://www.ecio.org/programme/welcome-to-ecio-2020/

Mer om PALEMA www.palema.org

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 mars 2020,
klockan 16:00 CET.

Clinical Laserthermia Systems AB (publ),utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System tillsammans med specialdesignat sterilt engångsmaterial för säker, skonsam och effektiv behandling av cancertumörer. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi, imILT®. Bolaget har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland och USA. CLS är noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är FNCA Sweden AB, Tel: +46 8 528 00 399. E-mail: info@fnca.se.

Mer information om CLS på företagets webbplats: www.clinicallaser.se.