CLS tillsätter Håkan Rosqvist som tillförordnad CFO

Lund, Sverige – Clinical Laserthermia Systems AB (publ) (”CLS” eller ”bolaget”) meddelar idag att bolaget har tillsatt Håkan Rosqvist som tillförordnad CFO. Han ersätter tidigare tf. CFO Katarina Lundqvist som nu slutfört sitt uppdrag hos CLS.

Håkan Rosqvist har 15 års erfarenhet från ledande befattningar inom Sony Mobile Communications. Sedan 2016 har Håkan också innehaft flertalet chefsroller inom finans, ekonomistyrning och affärsutveckling, och som även innefattat kapitalresning, hos en rad tillväxtbolag, däribland Tretton37, Spiideo och Evidensia.

– Vi befinner oss i ett mycket spännande och händelserikt skede där Håkan kan bidra med sin gedigna erfarenhet och historik av att utveckla tillväxtbolag fram tills att en permanent CFO tillsätts. Jag är mycket tacksam för Katarinas insatser under denna tid som bland annat bidragit till etableringen av en robust och tydlig plan för den fortsatta utvecklingen framåt, säger Dan J. Mogren, CLS VD.

Rekrytering av en permanent CFO pågår.

För mer information, vänligen kontakta:

Dan J. Mogren, VD Clinical Laserthermia Systems AB

Telefon: +46 (0) 70-590 11 40
E-post: dan.mogren@clinicallaser.com

Om CLS

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System, inklusive Thermoguide Workstation och sterilt engångsmaterial, för minimalinvasiv behandling av cancertumörer och läkemedelsresistent epilepsi, enligt regulatoriska godkännanden inom EU respektive USA. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt används i studier för behandling med imILT®, bolagets interstitiella lasertermoterapi för immunstimulerande ablation med potentiell abskopal behandlingseffekt. CLS har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland, USA och marknadsbolag i Singapore. CLS är noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är FNCA Sweden AB.

Mer information om CLS finns på företagets webbplats: www.clinicallaser.se