CLS utser ny ledningsgrupp

Clinical Laserthermia Systems AB (publ) (CLS), meddelar att bolagets ledningsgrupp har fått en ny sammansättning. Som tidigare meddelats har CLS förstärkt organisationen med ny kompetens, som nu även tar plats i bolaget ledningsgrupp.

Från och med mars 2021 består CLS ledningsgrupp av:

Dan Mogren, t f VD
Stephan Dymling, Chief Technical Officer
Lars-Erik Eriksson, Chief Financial Officer
Lotta Ljungberg, VP Regulatory Affairs & Quality Assurance
Gunilla Savring, Chief Investor Relations Officer

Hoda Tawfik, VP Clinical Affairs

– Jag är mycket nöjd med den kunskap och erfarenhet som finns samlad i ledningsgruppen. Tillsammans med CLS övriga team arbetar vi nu med att etablera CLS nya generation TRANBERG- produkter för MR-baserad bildledd minimalinvasiv ablationsbehandling inom våra utvalda indikationsområden – prostatacancer, hjärntumörer och avancerad cancer. För att understödja lanseringen av den nya produktgenerationen är vår avsikt att CLS att öka satsningen på kliniska samarbeten för att ta fram kliniska evidens. Vi fortsätter att investera i ytterligare marknadsgodkännanden på såväl befintliga som nya geografiska områden. Vi lägger grunden för en bredare kommersiell etablering av TRANBERG-produkterna, säger Dan Mogren, t f VD i CLS.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 mars 2021,
kl 10:00 CET.

Dan J. Mogren, t f VD, Clinical Laserthermia Systems AB (publ)
Tel: +46 – (0)705 – 90 11 40 E-mail: dan.mogren@clinicallaser.com

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System, inklusive specialdesignat sterilt engångsmaterial, för minimalinvasiv behandling av cancertumörer, enligt regulatoriska godkännanden inom EU respektive USA. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med imILT®, bolagets interstitiella lasertermoterapi med potentiellt immunstimulerande effekt. CLS har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland, USA och Singapore. CLS är noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är FNCA Sweden AB, Tel: +46 8 528 00 399. E-mail: info@fnca.se.